Aankomend Formule 1-weekend kunnen de coureurs tijdens de Grand Prix van Australië in theorie meer dan 200 keer gebruik maken van het Drag Reduction System, want volgens de circuitmap op de Formule 1-website, die begin deze week werd geüpload, zullen er vier DRS-zones op het circuit liggen.
Het circuit werd in aanloop naar de 2022-editie van de Australische GP op enkele plekken gewijzigd, waardoor er onder meer een extra lang stuk vol gas werd gecreëerd op weg naar bocht negen en tien.
De drie DRS-zones die er al waren: op het rechte stuk, tussen bocht twee en drie en tussen bocht tien en elf, krijgen nu gezelschap van een extra stuk DRS tussen bocht acht en negen. De vier DRS-zones worden overigens maar met twee 'detectiepunten' beheerd. Als een coureur bij het detectiepunt binnen een seconde van zijn voorganger zit, dan krijgt hij twee maal DRS.
De nieuwe lay-out van het Formule 1-circuit is hieronder te zien. In dit artikel geven we meer uitleg over de veranderingen aan het Albert Park Circuit. Overigens zijn er ook maar een handvol circuits die meer dan twee DRS-zones hebben: Sakhir International Circuit (Bahrein), Jeddah Corniche Circuit (Saudi-Arabië), de Red Bull Ring (Oostenrijk) en het Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexico).
Ook interessant:
Verstappen klaar voor zijn eerste Formule 1-overwinning in Australië
In de nieuwste RacingNews365-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk uitgebreid vooruit op de Grand Prix van Australië.
Het voetbalseizoen wordt zaterdag afgesloten met de Champions League finale
Wie wint de Champions League finale: Inter Milan of Manchester City? Win bij Unibet 100x jouw inzet als jouw favoriet wint!
Alleen geldig voor nieuwe spelers, minimum leeftijd 24 jaar. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 100x jouw inzet!