Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

Ferrari erkent inhaalslag van Mercedes, maar heeft daar een duidelijke verklaring voor

Moet Ferrari zich zorgen gaan maken nu Mercedes een veelbelovende inhaalslag lijkt te hebben gemaakt? Ferrari-teambaas Mattia Binotto heeft een duidelijke verklaring voor die inhaalslag.

George Russell Mercedes Charles Leclerc Hungarian GP 2022 Race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Voor het grootste gedeelte van het seizoen was het Ferrari dat Red Bull uitdaagde in de strijd voor de hoogste trede op het podium. Vorig jaar was Mercedes de grootste uitdager, maar de Duitse renstal kon dat dit seizoen niet opnieuw bewerkstelligen; tot aan de Grand Prix in Austin.

In zowel Amerika en de daaropvolgende race in Mexico was niet Ferrari, maar Mercedes duidelijk de nummer twee. Met nog twee races te gaan belooft het daarom een spannende strijd te worden in het constructeursklassement. Mercedes staat nog 'maar' 30 punten onder Ferrari in de strijd om P2 en dat op een punt in het kampioenschap waarop de Scuderia dus minder competitief lijkt te zijn dan de Duitse renstal.

Ferrari-teambaas Mattia Binotto erkent dat Mercedes bezig is met een inhaalslag ten opzichte van de Italiaanse renstal, maar daar is volgens hem een duidelijke reden voor.

"Mercedes is terug aan het komen", zo begint Binotto tegenover de media, waaronder RacingNews365. "Zij hebben meer aan de auto ontwikkeld dan wij. We weten ook dat we de ontwikkeling van onze auto vrij vroeg hebben stopgezet en ons hebben gericht op 2023. Ik maak me dus niet al te veel zorgen over het tempo van de ontwikkeling, want ik weet wanneer we gestopt zijn met de ontwikkeling van onze eigen auto."

In Mexico was er meer aan de hand bij Ferrari dan alleen het gebrek aan ontwikkeling van de F1-75. De Scuderia kwam namelijk een minuut later over de finish dan racewinnaar Max Verstappen. Volgens Binotto was dit eenmalig. In Brazilië en Abu Dhabi hoopt de teambaas opnieuw de strijd aan te kunnen gaan voor de overwinning.

"Als ik naar de laatste races kijk was het zeker niet geweldig allemaal, maar in Singapore denk ik dat we wel heel competitief waren. De race daarna, in Japan, was in de regen. Ja, we waren niet zo snel als Max, maar het was geen drama en zeker niet in de kwalificatie."

"In Austin waren qua one lap pace competitief, maar waren in de race minder competitief dan verwacht", gaat Binotto verder. "In Mexico was het een stuk erger. Ik denk niet dat we van een neerwaartse spiraal kunnen spreken, want in Singapore waren we competitief, in Japan was het niet slecht en in Austin hadden we een goede kwalificatie."

"Ik hoop in ieder geval dat dit geen trend is, maar dat het wekkend in Mexico een incident was voor ons. Dus we staan voor de taak om eerst te proberen en te analyseren wat er aan de hand is en wat de hoofdzaak is om vervolgens te proberen weer competitief te zijn voor in ieder geval de laatste twee races."

"We hopen er zeker bij te zitten (in het gevecht met Red Bull en Mercedes, red.) en te vechten voor een beter resultaat."

Ook interessant:

Verstappen moet Mercedes méér vrezen dan Ferrari op weg naar nóg meer records

Red Bull stond in Mexico in de spotlights. Vanwege de straf voor het overschrijden van de budgetcap, vanwege het boycotten van Sky Sports en vanwege het dominante optreden van Verstappen. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken alles in de nieuwe aflevering van de RN365 Formule 1-podcast.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Ferrari

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Mexico 2022 RN365 Nieuwsdossier

5 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Lewis Hamilton voelt zich aangevallen door Verstappen: "Heeft te maken met mijn succes"