Over de hele lengte van de auto heeft Ferrari wijzigingen doorgevoerd. Meest in het oog springend is de low-downforce configuratie van de achtervleugel, passend bij de lange rechte stukken van het stratencircuit in de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe. De onderste horizontale ligger wordt gekenmerkt door een welving naar beneden toe, in tegenstelling tot het kaarsrechte concept waar men in China nog meer reed. Verder naar voren vallen de bodemplaat en de bargeboards van de SF90 op. Extra vinnetjes, opgebouwd uit meerdere opstaande elementen, en deflectoren voor de achterwielen moeten de luchtstroom zo optimaal om de luchtgevoelige delen aan de achterkant van de auto geleiden. Ook de diffuser is door Ferrari onder handen genomen. The devil is in the details , maar die details kunnen wel degelijk het verschil maken.
1121381798959882241
Ala d baja carga d Ferrari q ya probaron en el test d Baréin Low downforce rear wing for Ferrari that was already tested at Bahréin test. pic.twitter.com/VnX23D9Xs7 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 april 2019
1121379300421382144
Nuevos bargeboards para Ferrari en Baku New bargeboards for Ferrari in Baku pic.twitter.com/xnO9YGegGh — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 april 2019
1121380493331771392
Ferrari sigue explorando la zona d cortes laterales d fondo con 3 deflectores verticales antes d rueda trasera. pic.twitter.com/g7ptM9rAnw — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 april 2019
1121392811734130694
En esta foto se aprecia mejor ñas. diferencias d difusor Ferrari. In this picture you can see from a better view Ferrari's diffuser updates. pic.twitter.com/bfH6Asa7MQ — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 april 2019
Meest gelezen