Sean Bratches heeft in drie jaar tijd geprobeerd de Formule 1 de eenentwintigste eeuw in te helpen, door als commercieel directeur van de sport onder andere meer op entertainment te focussen. Hieruit voort kwamen bijvoorbeeld initiatieven als de Netflix-serie 'Drive to Survive' en de officiële Beyond the Grid-podcast. Bratches is daarnaast mede verantwoordelijk geweest om de Formule 1 naar nieuwe circuits te halen. In de laatste maanden in zijn rol bezegelde Bratches deals met Zandvoort en Hanoi voor nieuwe Grands Prix. Komend seizoen zal het circus afreizen naar deze banen. Bratches geeft als een van de redenen voor zijn besluit aan dat hij dichterbij zijn familie wil zijn. Hij zal daarom terugkeren naar de Verenigde Staten, alwaar hij ook aan 'een nieuw hoofdstuk zal beginnen. "Het is een geweldige reis geweest waar ik enorm van heb genoten. Ik ben er trots op dat ik de sport kan verlaten nu het in een betere positie verkeert dan in 2017, ik hoop dat ik een goede fundering heb gelegd voor degenen die mijn rol zullen overnemen."
Meest gelezen