Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
F1-nieuws

Formule 1 overweegt aanpassingen aan Albert Park Circuit

Het Albert Park Circuit word mogelijk aangepast om inhaalacties te bevorderen. Gedurende de Grand Prix van afgelopen weekend werd er maar vijf keer ingehaald.

Het gebrek aan inhaalacties lag in Melbourne niet alleen aan (te) zware auto's en (te) veel downforce, maar zeker ook aan het gebrek aan inhaalmogelijkheden op het Albert Park Circuit.

"De remzones op het circuit zijn te kort", zo licht Red Bull-teambaas Christian Horner toe. "Dat betekent dat de rechte stukken langer moeten worden of de huidige rechte stukken naar krappere bochten moeten leiden. Zo verleng je de remzones."

Vorig jaar werd er al gesproken over het aanpassen van de bochtencombinatie van bocht elf en twaalf. Deze zou vervangen worden door een krappe linkerbocht, maar deze plannen werden vooralsnog geen werkelijkheid.

Het voorstel ligt echter nog steeds op tafel en zou dus alsnog werkelijkheid kunnen worden, al weet FIA-voorzitter Charlie Whiting niet hoe ver de plannen gevorderd zijn.

"Ik heb het idee paar jaar geleden aangedragen. In theorie zou dit makkelijk te realiseren moeten zijn, maar vergeet niet dat Albert Park een publiek park is. Dat gooi je wat minder makkelijk op de schop dan een permanent circuit."

De organisatie van de Grand Prix van Australië staat in ieder geval open voor het doorvoeren van aanpassingen indien dat nodig mocht zijn.

"Eerdere onderzoeken hebben nog niks concreets opgeleverd, maar als kopstukken als Ross Brawn en Charlie Whiting met suggesties komen, kijken we daar graag naar", aldus de baas van de Australian Grand Prix Corporation Andrew Westacott in gesprek met Autosport.

RN365 Special
Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"

RacingNews365 zat na het F1-seizoen samen met niemand minder dan Max Verstappen voor een exclusief interview. In dit eerste deel vertelt Max over Gianpiero 'GP' Lambiase, zijn race-engineer met wie hij als het even kan voor altijd samen wil werken. Hij beschrijft de onderlinge relatie gekscherend als een 'huwelijk'. Maar wie is nou het mannetje en wie het vrouwtje?

Lees meer
Viaplay
x
Domenicali Hoogste F1-baas doet een oproep aan Ferrari na vertrek Binotto