Lando Norris wordt dit seizoen geplaagd door betrouwbaarheidsproblemen. De regerend wereldkampioen kon niet aan de start van de GP van China verschijnen door problemen met de auto, waarna hij in Canada en Monaco uitviel met een technisch defect aan de batterij, een probleem waar ook beide Mercedes-coureurs de afgelopen Grands Prix last van hebben gehad.
Om dit tegen te gaan, neemt Mercedes een nieuwe versie van het batterijpakket mee naar Oostenrijk, met als enige doel de betrouwbaarheid te verbeteren. Ook klantenteams McLaren, Alpine en Williams kunnen gebruikmaken van dit onderdeel van de krachtbron.
Er wordt alleen gevreesd dat Norris het pakket niet gaat gebruiken. Dit heeft een simpele reden: door al het eerdere technische malheur heeft Norris al gebruik moeten maken van drie batterijpakketten. Mocht hij de geüpgradede variant gebruiken, dan moet hij zich beroepen op het vierde exemplaar van het seizoen.
Daarmee zou hij over de toegestane limiet van drie gaan, wat resulteert in een gridstraf van tien of twintig plaatsen, afhankelijk van of de zogenaamde Control Electronics (PU-CE) ook worden vervangen. Een gridstraf van die omvang is verre van gewenst en wordt mogelijk alleen ingezet wanneer Norris zich al behoorlijk laag kwalificeert.
Nederland hoopt zich te kwalificeren voor de volgende ronde van het WK Voetbal. Scoort Nederland tegen Tunesië dan ontvang je bij Unibet liefst 50 x jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.











Praat mee!