Charles Leclerc werd in Q3 als enige van de tien overgebleven coureurs op intermediates de baan op gestuurd. Naar we nu weten was dat een mispeer van jewelste. Er zat zeker één ronde op slicks in de baan, maar Ferrari gokte verkeerd en zag Leclerc stranden op P10, tot groot ongenoegen van Leclerc, die vol sarcasme afgaf op de Scuderia. Damon Hill, Formule 1-wereldkampioen van 1996 en Sky Sports -analist fluit Leclerc terug: "Je ziet en hoort Leclerc zijn team via de boordradio openlijk bekritiseren door de zeggen ' nice one guys ', maar hij moet zelf ook enige mate van verantwoordelijkheid claimen."
Hoe anders is het tussen Red Bull en Verstappen?
"Misschien laat Ferrari hem die ruimte niet of misschien staat hij niet sterk genoeg in zijn schoenen om dat te doen", vervolgt Hill, die vervolgens de rol van Leclerc vergelijkt met de rol van Max Verstappen binnen Red Bull. "Ik bedoel... kun je je voorstellen dat Max Verstappen aan het team vraagt 'wat gaan we doen?'. Zijn persoonlijkheid is van dien aard dat hij de aandacht opeist en ik denk dat dat een cruciaal onderdeel is van wat een leider in een team moet zijn." Hill vraagt zich af wie deze situatie bij Ferrari op gaat lossen? "Wat is daar gaande en wie gaat het team bij de hand nemen? We zien dit soort situaties immers al het hele jaar door. Het is ontzettend teleurstellend, want het is duidelijk zichtbaar dat het potentieel er wél is."
Meest gelezen