Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Honda levert nog altijd met afstand de zwakste Formule 1-motor'

De ontwikkeling van de Formule 1-motoren is anno 2018 nog belangrijker dan daarvoor. Sinds de nieuwe reglementen zijn ingegaan is het percentage van een ronde dat vol gas wordt afgelegd fors toegenomen. Motorleverancier Renault geeft inzage in de krachtsverschillen.

Er is dit jaar veel te doen omtrent de vermogenswinst van Ferrari en de tegenvallende prestaties van Renault. Daar waar de Italiaanse krachtbron serieus aan power heeft gewonnen, lijkt Renault stil te staan. Cyril Abiteboul van Renault geeft een inkijkje in de krachtsverhoudingen tussen de motorleveranciers. Honda bungelt daarbij nog altijd onderaan. "Wij schatten in dat het verschil tussen Ferrari, Mercedes en Renault tijdens de race vijf tot tien kilowatt is. Honda geeft twintig tot dertig kilowatt toe op ons", aldus Abiteboul tegenover Auto Motor und Sport. Daarmee zou de Japanse motorleverancier vijfentwintig tot veertig kilowatt tekort komen op Mercedes en Ferrari, wat neerkomt op een vijfendertig tot vijfenvijftig PK. In 2019 ligt de Honda-motor achterin de bolide van Max Verstappen. De Japanners hebben nog een flinke inhaalrace voor de boeg wil het een succesvol jaar worden.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden