Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Max Verstappen

Horner niet bezorgd over achtervleugel Verstappen: "Dit doen we het hele jaar al"

Opnieuw ging de aandacht bij Red Bull uit naar de achtervleugel van Max Verstappen. Tijdens de derde vrije training verving het team de vleugel na een technisch probleem.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Ditmaal geen flapperende achtervleugel voor Max Verstappen, maar een 'betrouwbaarheidsprobleem', zo vertelt Christian Horner na afloop van de sessie.

"Het was een betrouwbaarheidsprobleem, waardoor we genoodzaakt waren de vleugel te vervangen. We monitoren dat issue. Het is een probleem dat we niet eerder hebben gezien."

De snelheid over één ronde van Mercedes was ook tijdens de derde training indrukwekkend: "Over een ronde is Lewis verbluffend snel", aldus Horner bij Sky Sports

Verstappen genoodzaakt met andere vleugel dan Hamilton te rijden

Ook op het Yas Marina Circuit, met twee lange rechte stukken, zien we een beduidend kleinere achtervleugel bij Verstappen ten opzichte van de Mercedes van Lewis Hamilton. Horner maakt zich daar geen zorgen over en legt uit waarom dit het geval is.

"Ik denk dat we alleen met Mercedes kunnen concurreren als we een kleinere achtervleugel monteren. Dat zien we eigenlijk al het gehele jaar. Als je kijkt naar de Honda-embleem op de achtervleugel, dan is dat beduidend kleiner dan de logo's bij onze concurrent. Dat is in een poging om onze snelheid op de rechte stukken te krijgen op een circuit dat erg gevoelig is voor motorvermogen."

Daarmee erkent Horner dat de Mercedes-motor nog altijd een maatje te groot is voor de Japanse krachtbron van Honda. Tijdens de race kan het rijden met een kleinere achtervleugel ook invloed hebben op de bandenslijtage, omdat de kans op het blokkeren van wielen en het glijden van de auto aanwezig is.

Horner verwacht niet dat dit een probleem op gaat leveren voor Red Bull en Verstappen. "Nee, het is iets dat we al het hele seizoen doen. Het gaat erom hoe je de auto afstelt waarbij het erom draait om zo min mogelijk te slippen met de voor- en achterwielen."

Voorspel en win

Wie wint de GP van Abu Dhabi 2021?

Speel mee en maak kans op een prachtige Max Verstappen drivers cap!

Speel mee

Strijd Verstappen en Hamilton gaat nog verder ontsporen

Wat een bizar raceweekend in Saoedi-Arabië. Van een crash van Max in de kwalificatie, tot drie starts en twee straffen in de race voor Verstappen, die verloor van Hamilton. In de nieuwste RN365-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk terug op de knotsgekke race in Jeddah en blikken we vooruit op de seizoensfinale, die wel eens volledig kan gaan ontsporen...

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Abu Dhabi 2021

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Abu Dhabi, direct vanaf het Yas Marina Circuit.

9 reacties

x
Interview teammanager Verstappen "Zinloos voor Verstappen om dan een hele nacht door te rijden"