Regen of geen regen? Lange tijd werd getwijfeld of het echt zou gaan regenen in Monte Carlo, maar de regen kwam en kwam ook plots met bakken uit de hemel. Voor Max Verstappen zorgde het op slicks voor hachelijke momenten onderweg naar de pits. "De engineer en coureur moeten samen het juiste overstapmoment bepalen, maar het voelde alsof we eigenlijk een ronde te lang buiten bleven voordat we wisselden naar de inters", vertelt Horner aan Sky Sports. Red Bull had daarbij het geluk dat Alonso een ronde eerder, tot ieders verbazing, de pits indook en wisselde naar droogweerbanden. De Spanjaard moest een ronde later een extra stop maken om alsnog naar inters te wisselen. "Als Fernando direct gewisseld had naar de inters, dan was het veel spannender geweest en kon hij meer druk op ons zetten. Gelukkig wisselde hij eerst naar de slicks toen het begon te regenen. We verzochten Max dan ook om geen risico's te nemen onderweg naar de pits", legt Horner uit. Horner: "Als leidende auto kan je alleen verliezen. Je hebt niets te winnen en je moet het beste van de omstandigheden zien te maken. We hebben spotters naast het circuit en kijken naar de radar. Je kijkt ook naar het publiek, of ze hun paraplu's gebruiken en dat soort dingen, maar uiteindelijk voelt de coureur het beste hoe de baan is." Na ze pitstops kwam de zege van Verstappen niet meer in gevaar. De Nederlander verdedigde een voorsprong van zo'n twintig seconden ten opzichte van Alonso.
Meest gelezen