Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Christian Horner

Horner wijst belangrijke factor voor kwalificatie aan: "Red Bull in dat opzicht in de middenmoot"

De Grand Prix van Canada is geliefd bij fans en de coureurs, maar voor de auto's is het vaak een slijtageslag. De remmen hebben het er altijd zwaar te verduren en niet iedere auto weet de kerbstones even goed aan te vallen. De Red Bull bijvoorbeeld niet per se.

Verstappen Canada
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Contentpool

In de eerste vrije trainingen zagen we als vanouds en voor het eerst in drie jaar weer Formule 1-auto's over de kerbstones van het Circuit Gilles Villeneuve stuiteren. Voor een goede ronde snelle is het belangrijk dat je die kerbstones goed kan aanvallen, iets waar de Ferrari volgens Red Bull-teambaas Christian Horner in uitblinkt.

"Sommige auto's bewegen heel makkelijk over de kerbstones, de Ferrari in het bijzonder", aldus de Brit, die bijval krijgt van de Sky Sports interviewer van dienst, Martin Brundle: "De Ferrari is de enige auto die de kerbstones echt vol pakt."

Nieuw is dat niet, want Horner zag hetzelfde drie jaar geleden ook al: "De laatste keer dat we hier waren zagen we datzelfde beeld. Het lijkt dus heel nauw samen te hangen met hoe bepaalde mensen hun F1-auto's ontwerpen."

Wat kunnen Verstappen en Perez compenseren?

Red Bull ging goed op de vrijdag, met name met Max Verstappen achter het stuur. Hij was twee keer de snelste in de eerste twee vrije trainingen, maar dat dank het team niet aan de efficiënte manier waarop de RB18 de kerbstones verslindt: "Ik denk dat Red Bull op dat vlak ergens in de middenmoot zit als ik eerlijk ben."

Of de auto nou goed is op de kerbstones of niet, de rol van de coureur telt ook hierin natuurlijk zwaar mee: "Uiteindelijk gaat het er ook om of de coureur het vertrouwen heeft om die kerbstones aan te vallen."

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

6 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Goed nieuws voor Ferrari: FIA versoepelt F1-motorregels