Toen Nico Hulkenberg in 2013 een prima campagne afwerkte voor Sauber en men bij Ferrari een vervanger zocht voor de vertrekkende Felipe Massa, was de Duitser de man met de goede papieren. Gesprekken verliepen voorspoedig, maar uiteindelijk koos men toch voor Kimi Raikkonen, tot op de dag van vandaag nog altijd de laatste wereldkampioen voor de Scuderia (2007).
Ruim tien jaar later weet Hulkenberg nog altijd niet waarom hij achter het net viste. Een uitleg heeft hij nooit gekregen, ook niet van de toenmalige teambaas Stefano Domenicali, tegenwoordig de grote baas van de Formule 1.
Waarom niet? "Hij zegt steeds hetzelfde. 'Nu niet, kom later maar terug'", zo geeft Hulkenberg aan tegenover Deutsche Presse-Agentur. Gevraagd wanneer 'later' dan is, moet Hulkenberg zelf ook een antwoord schuldig blijven: "Geen idee, ik heb geen glazen bol."
Ondanks het uitblijven van een Ferrari-contract heeft Hulkenberg in een later stadium meerdere krabbels gezet onder contracten bij fabrieksteams. Van 2017 tot en met 2019 kwam hij uit voor Renault en vanaf volgend jaar rijdt hij voor Stake F1, het team dat een jaar later wordt omgedoopt tot het fabrieksteam van Audi.
Ook interessant:
Kan Red Bull terugslaan in Azerbeidzjan na een dramatische GP van Italië? En wat kunnen McLaren en Ferrari laten zien, die er toch duidelijk beter voor lijken te staan? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken het in een nieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!