Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 24.177
  • 3 BOT + 44.752
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
  • 1 HAM LAP 44
  • 2 BOT + 8.448
  • 3 VER + 15.455
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
  • 1 GAS LAP 53
  • 2 SAI + 0.415
  • 3 STR + 3.358
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
  • 1 HAM LAP 59
  • 2 BOT + 4.880
  • 3 ALB + 8.064
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
  • 1 BOT LAP 53
  • 2 VER + 7.729
  • 3 HAM + 22.729
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
  • 1 HAM LAP 60
  • 2 VER + 4.470
  • 3 RIC + 14.613
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 BOT + 25.592
  • 3 VER + 34.508
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
tur
vr 13 nov - zo 15 nov
Quali za 14 nov 13:00 14:00
Race zo 15 nov 11:10 13:10
ita
bhr
vr 27 nov - zo 29 nov
Quali za 28 nov 16:00 17:00
Race zo 29 nov 16:10 18:10
tur
bhr
vr 04 dec - zo 06 dec
Quali za 05 dec 19:00 20:00
Race zo 06 dec 18:10 20:10
bhr
are
vr 11 dec - zo 13 dec
Quali za 12 dec 14:00 15:00
Race zo 13 dec 14:10 16:10
bhr
Start GP Emilia-Romagna
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Italiaanse media fileren wereldkampioen: ‘Woede om salariseis Vettel’

De Italiaanse media zijn vol van de opvallende transfer van Carlos Sainz naar Ferrari, als opvolger van de ‘afgedankte’ Sebastian Vettel. Algehele teneur: de keuze voor de jeugd is een logische. En wat moet er nu toch van de Duitser worden?

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Gazzetta dello Sport heeft op voorhand ter doen met Carlos Sainz. Volgens de grootste Italiaanse sportkrant wordt de Spanjaard de schildknaap van Leclerc. "Ferrari kiest voor de groene lijn van jonge coureurs na het vertrek van Vettel", schrijft de krant. "Het is duidelijk dat men in Maranello niet meer geloofde in Vettel na zijn prestaties van de afgelopen twee seizoenen. Daarnaast kon men ook niet meer aan de salariseisen van de Duitser voldoen in deze tijden. Het koppel wordt het jongste rijdersduo van Ferrari sinds 1968 toen Chris Amon en Jacky Ickx jonger waren."

Volgens de krant is de teloorgang van Vettel mede aan het beleid van Ferrari te wijten. "Vettel staat nu buiten het Ferrari-project en zit zonder toekomst. Dat komt mede doordat Ferrari alles heeft ingezet op Leclerc. Daarnaast geeft de wagen van dit jaar geen ruimte voor optimisme, waardoor Ferrari de komende jaren nodig zal hebben om voor de titel te kunnen strijden, ook omdat men in 2021 met bijna een identieke wagen zal rijden. Voor Vettel is het te hopen dat zijn Mercedes-droom uitkomt, maar de kansen daarop lijken niet groot. Gaat Mercedes überhaupt nog wel door met het team in de Formule 1 is eerder de vraag."

De Corriere dello Sport voorziet dat Ferrari en Vettel een lastig seizoen tegemoet gaan. "Ferrari had liever nog geen keuze gemaakt want nu is de situatie lastig te controleren. Hoe moet men de Duitser gaan managen gedurende het seizoen?" De krant vreest dat Vettel zichzelf buitenspel heeft gezet. "Vettel bleef om de 35 miljoen per jaar vragen, tot grote woede van Ferrari-CEO John Elkann. Met de keuze voor Sainz is Ferrari economisch in ieder geval goed opgeschoten, men betaald nu het laagste bedrag voor de coureurs in de afgelopen jaren. Vettel lijkt nu in hetzelfde schuitje als Alonso terecht te zijn gekomen, dat hij eigenlijk geen kant meer op kan. Ferrari heeft echter voor de toekomst gekozen en het model van Mercedes erbij gepakt, door te kiezen voor een duidelijke kopman en tweede rijder. Het verleden heeft ook uitgewezen dat dat de manier is om titels te kunnen winnen."

Wat een transfergeweld! Volop verandering in de top van de autosport in 2021 en dat terwijl het F1-seizoen 2020 nog moet beginnen! Wat betekenen deze transfers en waar ligt de toekomst van Sebastian Vettel? Is Carlos Sainz een toekomstig wereldkampioen of een ideale tweede rijder bij Ferrari? Dit en meer hoor je in de F1-podcast van RacingNews365 met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.

18 reacties