Vrijwel alle teams hebben de ontwikkelingsfocus al volledig verlegd naar 2022. Nu het budgetplafond in werking is getreden en er tegelijkertijd ook een maximum zit op het aantal windtunneluren die de teams mogen maken, moeten de teams optimaal van hun (windtunnel)tijd gebruik maken. Ferrari is een van de teams die zich qua ontwikkeling helemaal niet meer mer 2021 bezig houdt. Achter de schermen wordt er al druk ontwikkeld en gebouwd aan de 2022-bolide, waarvan de eerste conceptversie deze zomer al klaar moet zijn. Die eerste versie is ook al overgeheveld naar de simulator, waarin Charles Leclerc er mee aan de slag ging. Dat vertelt hij in gesprek met onder andere RacingNews365 . "Ja, ik heb al in de nieuwe auto gezeten, maar het is natuurlijk nog heel vroeg. Het voelt heel anders aan en het is een groot vraagteken of we goed bezig zijn met de ontwikkeling." "Zoals ik al zei: het is weer een heel ander project. Het is nog heel vroeg in het proces dus niemand weet hoe we er ten opzichte van de andere teams voorstaan", aldus Leclerc, die het lastig vindt om op dit moment in het proces bij te dragen aan de ontwikkeling van de nieuwe auto. "Het is moeilijk, want voor nu zijn het vooral nummers en voorspellingen, maar we kunnen wel degelijk onze feedback geven in de simulator. We hebben gelukkig een hele goede simulator waarop we allerlei verschillende dingen uit kunnen proberen." "Voor de coureurs is het echter nog heel vroeg om er echt iets over te zeggen. Alles wat we kunnen doen is zo goed mogelijk samen te werken als coureurs, uit te leggen wat de zwakke punten zijn van onze huidige bolide, proberen te begrijpen waarom die zwaktes er zijn en ervoor zorgen dat we die fouten niet herhalen in de ontwikkeling van de volgende auto, ook al is die compleet anders", zo sluit de Ferrari-coureur af. Ook Max Verstappen werd gevraagd of hij de nieuwe wagen voor 2022 al uit had geprobeerd in de simulator van Red Bull, maar de Nederlander gaf aan van niet.
Meest gelezen