Charles Leclerc finishte op P2 tijdens de Grand Prix van Mexico, al had het niet veel gescheeld of Max Verstappen had de Ferrari-coureur nog serieus kunnen bedreigen. Een virtual safety car in de slotfase van de race zorgde echter voor de redding van Leclerc. Wat dacht de Monegask eigenlijk toen hij dat op zijn dashboard zag?
"Ik was heel erg blij, want de medium was helemaal geen goede band. De zachte banden voelden veel beter aan. Dus toen ik op de medium reed, wist ik meteen: 'Oké, dit wordt een lange tweede stint'. En toen ik hoorde dat Max een andere strategie had, dacht ik: 'Oké, dit wordt erg moeilijk voor ons, want hij zal tegen het einde snel terugkomen'. Dat was het geval tot de voorlaatste ronde", aldus Leclerc bij Viaplay.
"Gelukkig kwam er een (virtual) safety car. Ik weet niet of Max me zou hebben ingehaald, maar laten we zeggen dat de kans groter was dat hij me zou hebben ingehaald dan niet, gezien de banden die hij had. Hij was erg sterk in de laatste sector en het zou moeilijk zijn geweest om hem achter me te houden."
En Leclerc is om nog een andere reden een blij man. "We weten dat we al heel vroeg in dit seizoen zijn overgestapt op de ontwikkeling voor 2026. Het potentieel is dus zeker niet zo goed als dat van McLaren of Red Bull, maar we halen alles uit de kast. Ik denk dat we de afgelopen week en deze week niets te betreuren hebben", zegt Leclerc tot besluit.
Ook interessant:
Max Verstappen eindigde op de derde plaats in Mexico en stelde na afloop dat McLaren nog altijd sneller is dan Red Bull. Toch kan de Nederlander op bewondering rekenen in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365. Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk loven zijn monsterstint op softs.
Meest gelezen
In dit artikel








Praat mee!