Vorige week werd duidelijk dat Sergio Perez in 2025 niet meer namens Red Bull en als teamgenoot van Max Verstappen op de Formule 1-grid staat. Perez had echter nog een contract op zak en dus moest dat contract afgekocht worden. We schreven eerder al dat dat ongetwijfeld een duur grapje moet zijn geweest, iets wat Helmut Marko met enige voorzichtigheid bevestigt in gesprek met Sport.de . Gevraagd of het een duur afscheid was, praat Marko politiek correct om de hete brij heen, iets waar de interviewer van dienst best om kan lachen: "Met inachtneming van het contract is het een overeenkomst die voor beide partijen acceptabel is..." "Dus dat zijn wel enkele miljoenen?", zo neemt men geen genoegen met het eerste antwoord: "We hebben het hier wel over de Formule 1, ja...", zo klinkt het betekenisvol. Gevraagd of Perez het nieuws aan zag komen, antwoordt Marko ontkennend: "In eerste instantie niet, want hij heeft steeds gehoopt zijn oude vorm terug te vinden. Hij heeft immers vijf Grands Prix met ons gewonnen en werd ooit vice-kampioen." "Hij heeft die vorm echter niet teruggevonden en toen is er geoordeeld dat in deze omgeving die wederopstanding ook niet meer gaat komen en dat een afscheid het beste was. Dat biedt ook meteen volop mogelijkheden voor de toekomst."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








