Max Verstappen stuitte in de eerste vrije training voor de Formule 1 Grand Prix van Azerbeidzjan op een tweetal problemen: er waren opnieuw problemen met het DRS-systeem op zijn achtervleugel en de hagelnieuwe Red Bull Powertrains-motor sputterde ook even tegen, met een spin voor de Nederlander tot gevolg. Reden voor zorgen? Die vraag legde Motorsport-Magazin voor aan Helmut Marko, die met dubbel goed nieuws antwoordt: "Met een nieuwe motor duurt het altijd even voordat die op de juiste manier is afgesteld. In de tweede vrije training was er vervolgens al niks meer aan de hand", aldus de Oostenrijker.
DRS-probleem opgelost volgens Marko
En hoe zit het dan met dat DRS-systeem? Het is nu al het derde weekend op rij dat het systeem Verstappen op enig moment parten speelt. In VT1 klapperde het systeem alle kanten op: "Dat is nu vastgezet en opgelost", verzekert Marko de Duitse F1-fans. Marko geeft bovendien aan dat het niet hetzelfde probleem is als in Barcelona enkele weken geleden, om vervolgens te constateren wat ook veel Nederlandse fans zal opvallen: "Het is een andere vleugel dan we hadden in Barcelona, maar Sergio Perez en Verstappen rijden wel met identieke vleugels en toch is het steeds Max die door dit soort problemen getroffen wordt."
Meest gelezen