Max Verstappen gaf vrijdag acte de présence op de Nurburgring door een test af te werken in een Ferrari 296 GT3. Die test moest eigenlijk geheim blijven en zodoende reed de Nederlander ook onder een schuilnaam: Franz Hermann. Het werd echter al snel duidelijk dat Verstappen achter het stuur zat. Hoe intensief heeft Helmut Marko de test van zijn pupil eigenlijk gevolgd?
"GT-racen is zijn grote liefde en hij heeft zijn eigen team. Hij vertelde me dat hij al na drie ronden een record met twee seconden had verbeterd. Hij wist al zijn rondetijden en alles over de ophanging. Hij was nog bijna meer met de details bezig dan met zijn Formule 1-auto", aldus Marko bij Kronen Zeitung.
Als de Oostenrijkse krant stelt dat dat iets zegt over zijn passie voor het racen, kan de Red Bull-adviseur dan alleen maar beamen. "Absoluut. Hij runt een simraceteam en hij wil nu een van zijn beste coureurs in een GT-auto zetten. Dat is actieve promotie van jong talent. Want tegenwoordig kost een heel seizoen in de kartsport een kwart miljoen euro. En wat kost de uitrusting voor het simracen? Misschien 30 tot 50 duizend euro in totaal. Max ontwikkelt ook software voor de simulatoren, die door Formule 2- en Formule 3-teams worden gebruikt."
Ook interessant:
Verstappen wacht weekend van de waarheid in Imola
De GP op Imola is de race die Marko typeerde als de race waarin Red Bull en Verstappen de laatste stap richting McLaren moeten kunnen zetten. Reëel of ijdele hoop, Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk?
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!