Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Laurent Mekies

Mekies straalt dankzij 'unieke' Verstappen: "Beste sensor in de auto"

Laurent Mekies werd na de GP van Groot-Brittannië dit jaar de nieuwe teambaas van Red Bull Racing. Daarmee kreeg de Fransman de kans om met Max Verstappen samen te werken. Pas toen kwam hij er achter hoe bijzonder Verstappen is, zo geeft hij nu toe.

Verstappen Mekies
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Laurent Mekies is inmiddels een veteraan in de Formule 1-wereld. De 48-jarige Fransman kwam in 2001 in de sport, toen hij bij het team van Arrows aan de slag ging. Vervolgens voegde hij ook Minardi, Toro Rosso, de FIA, Ferrari en Racing Bulls aan zijn cv toe. Eerder dit jaar kreeg hij de kans om teambaas van Red Bull Racing te worden, nadat Christian Horner werd ontslagen.

Mekies heeft in zijn carrière met veel verschillende coureurs gewerkt, maar niemand heeft hem kunnen verrassen als Max Verstappen. Zelfs toen de Nederlander nog een concurrent van hem was, toen Mekies bij Ferrari werkzaam was. "Iedereen keek wat hij deed in de auto. Ik heb de pijn gehad om naar hem te moeten kijken als tegenstander. Dat was echt enorm irritant", begint Mekies lachend in de Talking Bull-podcast.

Maar nu mag de teambaas dus van dichtbij de klasse van Verstappen meemaken. Mekies geeft aan dat Verstappen vanzelfsprekend bijzonder is in de auto, maar vooral ook buitencategorie buiten de auto: "Weet je, het klinkt raar om te zeggen, maar je ontdekt zijn niveau van technische gevoeligheid. We noemen hem de beste ‘sensor’ in de auto. Vertel het hem maar niet, maar dat is echt zo."

Verstappen ademt autosport

Maar niet alleen zijn snelheid en technische kennis maken Verstappen bijzonder: "En dan het niveau van inzet, de energie die hij erin steekt… hij is volledig ondergedompeld in de wereld van de autosport, ook buiten de Formule 1."

"Je weet dat wanneer hij geen raceweekend heeft, hij bijvoorbeeld bezig is met simracen, of het nou overdag of 's nachts is, of misschien wel allebei. Dat is gewoon hoe hij in elkaar zit. Je belt hem een dag na een race en vraagt: 'Hoe gaat het? Ben je ergens aan het uitrusten?' En hij zegt: 'Ja… nou, ik ben nu aan het racen.' Het feit dat hij de dag na een Grand Prix alweer racet, dat is gewoon ongelooflijk."

Praat mee!

x
Breaking Audi toont eerste 2026 Formule 1-bolide