Op deze beelden is te zien hoe de achtervleugel flexibel lijkt te zijn. Het gaat hierbij echter niet om één element dat flexibel is, maar de hele constructie van de achtervleugel lijkt in dit geval wat achterover te klappen.
Het resultaat is evengoed dat de horizontale liggers van de vleugel 'platter' komen te liggen met minder drag tot gevolg, maar de vraag is in hoeverre de regelgevers en de partijen die op die regels moeten toezien, hier een probleem in zien.
De nieuwe regels hebben met namelijk betrekking op de losse onderdelen van een achtervleugel en niet zozeer op de hele vleugelconstructie. Maakt Mecedes daar slim gebruik van of valt wat we zien binnen het acceptabele? Dat de regels immers verscherpt worden betekent niet dat je flexibiliteit kunt uitbannen, maar ook niet dat je flexibiliteit uit wílt bannen.
Je hebt namelijk altijd enige mate van flexibiliteit nodig met betrekking tot onderdelen die met 300+ kilometer per uur de lucht 'vangen'. Volledig stijve vleugels zouden met zoveel werkende krachten als luciferhoutjes afbreken.
In Australië zullen de vleugels rijkelijk voorzien worden van de gele stippen die aan moeten tonen in hoeverre bepaalde onderdelen bewegen. De kans is echter groot dat de FIA hier niet over zal vallen.
Als Feyenoord scoort tegen Inter, keert Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+.
Claim jouw boostMeest gelezen
Praat mee!