Lewis Hamilton en George Russell meldden zich niet aan kop tijdens de testdag op het Bahrain International Circuit. Voor Mercedes stond de testdag in het teken van het verzamelen van data over de nieuwe upgrade. De Duitse renstal had een zeer opvallend gewijzigd design voor de sidepods meegenomen, waarbij deze zeer minimale afmetingen hadden. De Mercedessen van Russell (9e) en Hamilton (11e) werden gesplit door de Red Bull van Sergio Perez. Na afloop blikt Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van Mercedes, terug. "Vergeleken met de Barcelona was het lastiger om de auto hier goed in balans te krijgen tijdens de ronde. We denken dat we gedurende de dag wel wat progressie hebben geboekt, maar het is hier altijd lastig in te schatten door de dalende temperatuur in de middag."
Mercedes upgrade doet wenkbrauwen fronzen
Werk aan de winkel voor Mercedes
De nieuwe upgrade ligt niet alleen bij de concurrentie onder een vergrootglas. Het team van Mercedes moet vol aan de slag om de data te analyseren en de prestaties van de 'W13B' te vergelijken met de versie die twee weken geleden in Barcelona op het asfalt verscheen. Shovlin houdt dan ook nog een slag om de arm: "We hebben nog heel wat werk voor de boeg om de upgrade te valideren en gaan de komende dagen door met het verzamelen van gegevens. Het is nog te vroeg om te zeggen of alles werkt zoals verwacht." "Er is zeker nog werk aan de winkel om de juiste balans te vinden tussen langzame en snelle bochten en we kampen ook nog met wat oververhitting van de banden", erkent Shovlin. "Genoeg om ons de komende twee dagen mee bezig te houden, maar we moeten nog veel leren over de nieuwe auto en de banden. We zullen de dag van vandaag analyseren en hopelijk kunnen we morgen een stap vooruit zetten."
Meest gelezen