Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mercedes

Mercedes heeft genoeg huiswerk na spraakmakende upgrade

Het team van Mercedes was tijdens de eerste testdag in Bahrein onderwerp van gesprek. Niet vanwege de rondetijden, maar wel door een grote en zeer opvallende upgrade op de W13.

Hamilton Bahrein Test
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Lewis Hamilton en George Russell meldden zich niet aan kop tijdens de testdag op het Bahrain International Circuit. Voor Mercedes stond de testdag in het teken van het verzamelen van data over de nieuwe upgrade. De Duitse renstal had een zeer opvallend gewijzigd design voor de sidepods meegenomen, waarbij deze zeer minimale afmetingen hadden.

De Mercedessen van Russell (9e) en Hamilton (11e) werden gesplit door de Red Bull van Sergio Perez. Na afloop blikt Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van Mercedes, terug.

"Vergeleken met de Barcelona was het lastiger om de auto hier goed in balans te krijgen tijdens de ronde. We denken dat we gedurende de dag wel wat progressie hebben geboekt, maar het is hier altijd lastig in te schatten door de dalende temperatuur in de middag."

Werk aan de winkel voor Mercedes

De nieuwe upgrade ligt niet alleen bij de concurrentie onder een vergrootglas. Het team van Mercedes moet vol aan de slag om de data te analyseren en de prestaties van de 'W13B' te vergelijken met de versie die twee weken geleden in Barcelona op het asfalt verscheen.

Shovlin houdt dan ook nog een slag om de arm: "We hebben nog heel wat werk voor de boeg om de upgrade te valideren en gaan de komende dagen door met het verzamelen van gegevens. Het is nog te vroeg om te zeggen of alles werkt zoals verwacht."

"Er is zeker nog werk aan de winkel om de juiste balans te vinden tussen langzame en snelle bochten en we kampen ook nog met wat oververhitting van de banden", erkent Shovlin.

"Genoeg om ons de komende twee dagen mee bezig te houden, maar we moeten nog veel leren over de nieuwe auto en de banden. We zullen de dag van vandaag analyseren en hopelijk kunnen we morgen een stap vooruit zetten."

Ook interessant:

'Max Verstappen blijft racen zolang er autosport is'

Wanneer stopt Max Verstappen met racen? Is de Nederlander een pestkop op het asfalt? Is het terecht dat Nikita Mazepin de F1 moest verlaten? Tom Coronel neemt je mee langs een aantal hot topics in de F1!

Formule 1 wintertest Bahrein 2022 RN365 Nieuwsdossier

11 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull