Netflix lanceerde enkele weken geleden seizoen drie van de Formule 1-documentaire Drive to Survive. De serie is zeer goed ontvangen door zowel de vaste fans van de Formule 1, als ook door de mensen die via deze serie voor het eerst kennismaken met de sport. Echter, het had niet veel gescheeld of Drive to Survive was, ongetwijfeld met een andere titel, een serie geweest die volledig werd toegespitst op het team van Max Verstappen, Red Bull Racing. Dat onthult Drive to Survive-producer James Gay-Rees in de podcast In The Fastlane: "Op enig moment stuitte ik op enkele mensen van Red Bull tijdens een zakelijk evenement. We raakten aan de praat over het idee om een Red Bull-georiënteerde serie op te zetten", aldus Gay-Rees. De volgende stap was het pitchen van die serie bij Liberty Media: "Maar die gaven aan dat er al met Netflix werd gesproken over een serie die in zou zoomen op de hele Formule 1-wereld." Uiteindelijk werd dus ook Gay-Rees bij dat project gehaald, maar alsnog kon hij rekenen op de steun van Red Bull: "Ik heb kennis gemaakt met een paar teams en ben voor dit project ook een paar keer naar Abu Dhabi gegaan. Ik bracht met name veel tijd door met Red Bull, maar ook met McLaren. Veel van die jongens kende ik nog uit de tijd dat ik 'Senna' (een must see-documentaire, red.) maakte. Ik hopte wat rond in het wereldje." Mogelijk wordt de cirkel voor Gay-Rees toch een beetje rond als men met Drive to Survive gedurende seizoen vier daadwerkelijk inzoomt op Red Bull en diens strijd tegen Mercedes .
Meest gelezen