De terugkeer van Esteban Ocon in de Formule 1 hing al geruime tijd in de lucht, maar is nu officieel bekend gemaakt. Na een jaar afwezigheid keert de voormalig coureur van Racing Point terug op de grid. Vanaf 2020 komt Ocon uit voor het fabrieksteam van Renault, waar hij de ervaren Daniel Ricciardo als teamgenoot krijgt. Hiermee komt er een einde aan een onzekere periode voor Ocon, die dit seizoen zonder stoeltje zat. De coureur leek al eerder op weg naar Renault, maar zag het stoeltje voor 2019 aan zijn neus voorbij gaan. Ironisch genoeg snoepte destijds Ricciardo het vrije zitje van hem af. Renault-teambaas Cyril Abiteboul bevestigt dat Ocon in het kader van een meerjarig contract in zowel 2020 als 2021 namens Renault op de Formule 1-grid staat. Op het cv van de Fransman prijken naast GP-deelnames voor Manor en Force India/Racing Point ook titels in de GP3 en het Europees Formule 3-kampioenschap. In 2014 rekende Ocon in een direct gevecht af met Max Verstappen.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









