Middels een 'right to review' wilde Aston Martin de straf aanvechten. Volgens het team was er nieuw bewijs voorhanden dat Sebastian Vettel vrij zou pleiten. Volgens het team zou het gaan om bewijs dat niet voorhanden was toen de stewards direct na afloop van de Hongaarse GP Vettel diskwalificeerden. Bij de keuring kon er maar 0,3 liter brandstof uit de auto gepompt worden, waarbij de regels voorschrijven dat dit minimaal 1,0 liter moet zijn. Aston Martin voerde een defect aan de brandstofpomp aan als reden waarom die liter brandstof niet beschikbaar was. Dit werd onderbouwd met telemetrie die aan zou tonen dat door de defecte pomp brandstof verloren was gegaan tijdens de race. De stewards oordeelden dat de telemetrie geen nieuw bewijs was en dat deze voorhanden was na afloop van de Hongaarse Grand Prix. Aston Martin kan officieel nog in beroep gaan tegen de diskwalificatie.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









