Rich Energy, met CEO William Storey aan het roer, kwam afgelopen seizoen met veel bombarie de Formule 1 binnen als hoofd- en titelsponsor van Haas. Het ging gepaard met een prachtige zwart-gouden kleurstelling op de bolide, maar dat was eigenlijk het enige positieve aan de samenwerking tussen de twee partijen. Al na enkele races begon het moddergegooi vanuit Rich Energy richting Haas, maar ook naar Red Bull probeerde Storey vaak een lange neus te maken via sociale media. Tot overmaat van ramp bleek het Rich Energy-logo een vrijwel één-op-één kopie te zijn van het logo van een fietsenfabrikant waarna Haas zich noodgedwongen zag om het logo van haar bolide af te halen. Uit het niets maakte Storey vervolgens in juli via Twitter bekend de samenwerking met Haas stop te hebben gezet, vanwege de tegenvallende resultaten van de Amerikaanse renstal. De aandeelhouders van Rich Energy staken daar een stokje voor, maar in september besloten de twee partijen na lang getouwtrek dan toch maar uit elkaar te gaan. Net zo snel als het gekomen was, verdween Rich Energy dus weer uit de Formule 1, maar dat wil niet zeggen dat ze klaar zijn met auto- en motorsport. Deze week werd namelijk duidelijk dat de energiedrankjesfabrikant in zee gaat met het Britse Superbike-team genaamd OMG Racing, waarvan het de titelsponsor zal worden. Naar verluidt zijn er meerdere miljoenen ponden gemoeid met de sponsordeal. "Rich Energy is tijdens de onderhandelingen zeer transparant geweest over alle zaken binnen het bedrijf, waardoor we, ondanks de kennis van de eerdere controverse omtrent het bedrijf, alle vertrouwen hebben in dit partnerschap", zo klinkt het uit de mond van de teambaas van OMG Racing. De sponsordeal levert overigens wederom een prachtige livery op, die hieronder is te bekijken.
Meest gelezen