Als de derde vrije training van start gaat, zien we de Red Bull-coureurs direct op de baan en wel op medium banden. Daarop gaan Max Verstappen en Sergio Perez in tandem naar de plaatsen één en twee, terwijl Charles Leclerc op diezelfde compound aansluit op P3.
De eersten die iets tegen die dubbele leidende posities kunnen doen zijn de Alfa Romeo's op zachte banden. Ze laten de toptijd van Verstappen met rust, maar splitten de Red Bulls. Die toptijd is echter niet bestand tegen Lewis Hamilton op de softs.
Ja, Verstappen wisselt ook naar die rode banden, maar hij krijgt de auto niet naar zijn zin. Hij klaagt dan ook over een gebrek aan grip en komt niet aan de tijd van zijn voormalig titelrivaal.
# | Coureur | Team | Tijd | Band |
---|---|---|---|---|
1 |
![]() ![]() |
Mercedes | 1:17.811 |
![]() |
2 |
![]() ![]() |
Red Bull | 1:18.061 |
![]() |
3 |
![]() ![]() |
Red Bull | 1:18.067 |
![]() |



Ook Sergio Perez redt het niet, hij sluit vlak achter Verstappen aan, terwijl Lando Norris wederom sterk opereert en lange tijd standhoudt in de top vier, dat nota bene op de medium banden. Zo zien we wat meer verrassingen in de top, waardoor Ferrari ook niet van voren terug te vinden is.
En wat doet Daniel Ricciardo? Die is drie tienden sneller dan Yuki Tsunoda, waarbij beide AlphaTauri-coureurs hun snelste tijd reden op de medium banden.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Hongarije 2023 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!
DeDon
Weet niet of het aan de update of aan het brandstofniveau van de rb lag. Ik vond de achterkant van de rb vandaag zeer zwak.
Full_power
Blijkbaar verstoren de nieuwe sidepods de downforce iets. Zal wel een kwestie worden van grote achtervleugel en de hoek van de voorvleugel aanpassen om de banden temperatuur vs downforce in combinatie te houden 🤣
Remedy81
Ik zou ze bellen…., dat ze daar zelf niet aan de ken…, vreemd
Full_power
Whaha precies dat daarom ook mijn 🤣
Remedy81
@Full_power ah, ik had even een Sheldon momentje, het al sarcasme 🤣 gemist 😄
Erikkiee
Ik heb het vermoeden dat ze de auto liever voor de race afstemmen op mediums en/of hard. De rode band wordt daar niet gebruikt en inhalen is goed mogelijk hier. Ik denk een top 3 kwali en sterkere race strategie.
F1fan-1963
Het was eigenlijk wel te verwachten, met de introductie van zoveel nieuwe updates, dat het niet meteen op rolletjes loopt. Zeker niet als de teams en coureurs ook nog eens te maken krijgen met dat verschrikkelijke bandenformat dat dit weekend getest wordt. Mijn oordeel eens maar nooit meer! Desondanks denk ik dat dit het juiste moment was om ze te introduceren, het heeft gewoon zijn tijd even nodig en als het uiteindelijk werkt, werkt het bij Red Bull altijd zeer goed en is dit een prima opmaat naar het tweede gedeelte van het seizoen. Het is afwachten of het nu in Hongarije goed genoeg is voor een pole of overwinning. Zo niet, dan is er nog geen man overboord. De voorsprong in beiden kampioenschappen zijn immers immens!
Chiu
Geen paniek rustig de eerste rondes door voor Max en daarna als DRS mogelijk is inhalen en wegwezen
Dit bericht is aangepast op:
Harry van der Velde
never change a winning car
naked-and-famous#16752
Waarom niet? Max heeft gewoon vrije speelruimte. Mochten ze iets vinden waardoor ze verder vooruit gaan dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Je kunt altijd terug. Omdat er momenteel meer teams zijn die vooruitgang boeken is het voor rbr ook tijd om te kijken of er meer uit te halen valt