Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
F1-nieuws

Pierre Gasly de bandenfluisteraar van de Grand Prix Monaco

Pierre Gasly scoorde een prachtige zevende positie tijdens de Grand Prix van Monaco. De jonge Fransman legde de basis voor zijn succes in zijn extreem lange openingsstint op de hypersoft.

Daar waar de toppers allemaal al tussen ronde 15 en 20 hun eerste stop maakten, ging Gasly liefst 37 ronden door op de hypersoft band. Een gouden strategie zo bleek, want dankzij het uitstekend managen van zijn banden behaalde de Fransman de zevende positie.

"Voor de race had ik niet al teveel vertrouwen in de banden omdat we veel slijtage zagen tijdens de training. Ik heb extreem op de banden gelet tijdens de race en toen iedereen om mij heen zijn stop maakte ben ik serieus gas gaan geven. We waren sneller dan de concurrenten die al gestopt waren", blikt Gasly terug.

"In die fase waren we extreem snel en daardoor wonnen we enkele posities. Uiteindelijk eindigden we drie posities hoger, waarvan we er twee wonnen dankzij de strategie."

In de slotfase kwam Gasly onder druk te staan van Hülkenberg en Verstappen, maar de Toro Rosso-coureur hield stand.

"Na de Virtual Safety Car maakte ik me zorgen om de lage bandentemperatuur van de supersofts. Gelukkig kan je in Monaco bijna niet inhalen, dus maakten de mannen achter mij geen kans. Het was vervolgens aan mij om geen fouten te maken en de auto heelhuids over de finish te brengen."

Volgens Gasly was het alsof hij op eieren moest rijden in de slotfase van de race. "Je moet erg voorzichtig zijn met de remmen en mag nergens blokkeren. Daarnaast moet je zo clean mogelijk insturen, met vloeiende bewegingen en rustig omgaan met het gaspedaal. Die rijstijl vergt veel van je, omdat je netjes moet rijden en toch hard moet gaan."

x
Onthuld Alles wat je moet weten over de F1-plannen van Audi en Porsche