De Grand Prix van Mexico staat voor de 24e keer op de Formule 1-kalender. Pirelli grijpt de nieuwe editie aan om de zachtste bandencompounds mee te nemen voor de teams: de C3, C4 en C5. Vorig jaar, toen Max Verstappen de race won, koos de leverancier voor een conservatievere strategie met de C2, C3 en C4. Mario Isola legt uit waarom Pirelli een agressievere keuze heeft gemaakt.
"Dit jaar hebben we na een zorgvuldige reflectie besloten om de zachtste banden mee te nemen", vertelt Isola. "Dat idee is gebaseerd op de informatie van vorig jaar en de simulaties die de teams aan ons leveren. Hierdoor zijn verschillende strategieën mogelijk tijdens de race en lijkt het erop dat een tweestopper ook tot de mogelijkheden behoort. Vorig jaar stopten bijna alle coureurs maar één keer."
Pirelli test tijdens de vrije trainingen ook een nieuwe C4-compound voor 2024. In Japan werd eerder een nieuwe C2-band getest, maar dat leverde een negatief resultaat op. "Iedere coureur krijgt op vrijdag twee C4-sets om mee te testen. Daarna analyseren wij alle data en beslissen wij of we deze versie volgend jaar wel of niet gaan gebruiken", sluit Isola af.
Ook interessant:
Verstappen hoeft zich ondanks zijn moeizame zege geen zorgen te maken
Daar is 'ie weer! De nieuwste RN365 F1-podcast. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk. Veel om over na te praten. De moeizame zege van Max, de diskwalificaties van Lewis en Leclerc en nog veel meer. Beluister 'm hieronder of via je favoriete podcastplayer.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op