De Grand Prix van Mexico staat voor de 24e keer op de Formule 1-kalender. Pirelli grijpt de nieuwe editie aan om de zachtste bandencompounds mee te nemen voor de teams: de C3, C4 en C5. Vorig jaar, toen Max Verstappen de race won, koos de leverancier voor een conservatievere strategie met de C2, C3 en C4. Mario Isola legt uit waarom Pirelli een agressievere keuze heeft gemaakt.
"Dit jaar hebben we na een zorgvuldige reflectie besloten om de zachtste banden mee te nemen", vertelt Isola. "Dat idee is gebaseerd op de informatie van vorig jaar en de simulaties die de teams aan ons leveren. Hierdoor zijn verschillende strategieën mogelijk tijdens de race en lijkt het erop dat een tweestopper ook tot de mogelijkheden behoort. Vorig jaar stopten bijna alle coureurs maar één keer."
Pirelli test tijdens de vrije trainingen ook een nieuwe C4-compound voor 2024. In Japan werd eerder een nieuwe C2-band getest, maar dat leverde een negatief resultaat op. "Iedere coureur krijgt op vrijdag twee C4-sets om mee te testen. Daarna analyseren wij alle data en beslissen wij of we deze versie volgend jaar wel of niet gaan gebruiken", sluit Isola af.
Ook interessant:
Verstappen hoeft zich ondanks zijn moeizame zege geen zorgen te maken
Daar is 'ie weer! De nieuwste RN365 F1-podcast. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk. Veel om over na te praten. De moeizame zege van Max, de diskwalificaties van Lewis en Leclerc en nog veel meer. Beluister 'm hieronder of via je favoriete podcastplayer.
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Mexico 2023 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!