Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
rus Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Max Verstappen

Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen in titelstrijd

Ook de komende maanden zal Red Bull haar bolide verder blijven ontwikkelen in een poging aan de haal te gaan met de wereldtitel. Dat verzekert Adrian Newey, het technische brein achter de RB16B.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool / Getty Images
Red Bull kwam dit jaar als een speer uit de startblokken vergeleken met de vorige seizoenen. Vanaf de eerste race wist Max Verstappen zich te meten met Lewis Hamilton en op een gegeven moment leken de updates van Red Bull er zelfs voor te zorgen dat de Nederlander de leiding in het kampioenschap in handen kreeg.

Tegelijkertijd zorgde de titelstrijd ook voor hoofdbrekens, want volgend jaar moet er een geheel nieuwe auto aan de start van het seizoen staan. In combinatie met het budgetplafond betekende dat dat men bij Red Bull knopen moest gaan doorhakken over de ontwikkeling van de wagen.

Want wanneer leg je de focus volledig op 2022? Voorlopig nog niet, zo blijkt uit de woorden van Adrian Newey, de hoofdontwerper van Red Bull. Hij benadrukt dat de renstal in de jacht op de titel de voet niet van het gaspedaal zal halen.

Dat betekent dat Red Bull gestaag door blijft ontwikkelen en ook na de zomerstop met nieuwe updates zal komen, zo vertelt Chief Technical Officier Newey in de podcast Talking Bull. "We moeten de auto blijven ontwikkelen, want we hebben een kans op het veroveren van de wereldtitel."

Toch kan niet de volle 100% van alle aandacht op de 2021-bolide liggen. Er moet met een schuin oog toch echt naar 2022 worden gekeken. "Het is een soort balanceer-act, want we kunnen de uitdagingen die ons in 2022 te wachten staan niet negeren."

Newey benadrukt echter dat het een zware opgave wordt gedurende de tweede seizoenshelft om te blijven presteren op het hoogste niveau. Het programma is erg druk en de triple headers volgen elkaar in een hoog tempo op. Voor de updates verandert dat echter niet heel veel.

"De tweede seizoenshelft is enorm zwaar voor het raceteam qua reizen en de hoeveelheid tijd die ze van huis zijn. Voor de mensen in de fabriek is het ook een zware klus omdat de auto's veel worden gebruikt. Dat zag je de laatste twee races al, die eisen hun tol in de fabriek, omdat ze daar veel crashschade moeten repareren."

"Qua ontwikkeling van de wagen verandert de hoeveelheid races echter niet heel veel", vervolgt hij. "De grootste regelwijzigingen in decennia staan voor onze neus, dus dat is in elke zin van het woord een enorme verandering. Het enige dat niet verandert is de motor, de rest zal verschillend zijn ten opzichte van dit jaar", zo sluit hij zijn verhaal af.

De grote vraag is of concurrent Mercedes ook nog zoveel tijd en geld gaat stoppen in de 2021-bolide. Volgens Toto Wolff heb je namelijk een toverstokje nodig als je wil blijven investeren in 2021 zonder daar in 2022 grote hinder van te ondervinden.

15 reacties

    x
    Hamilton verandert van mening over eigen voordeel in titelgevecht met Verstappen