Het was het team van Max Verstappen dat richting de FIA stapte om opheldering te krijgen over de legaliteit van de Ferrari-motor. Red Bull vermoedt dat Ferrari extra brandstof naar de motor stuurt en hiermee wegkomt door de elektronische fuel flow meters te verstoren. Teams mogen nimmer meer brandstof verbruiken dan 100 kilogram per uur, ook niet op piekmomenten. Door een trucje toe te passen, zouden teams het signaal van de fuel flow-meter kunnen verstoren, waardoor ze bij het uitaccelereren van de bochten meer brandstof dan is toegestaan kunnen verbruiken, iets dat de acceleratie van de auto ten goede komt. Red Bull vroeg de FIA of het een slim trucje toe mocht passen, waarmee het signaal gestoord werd. Dit omdat het team vermoedt dat Ferrari exact deze truc toepast. In reactie op de vraag van Red Bull heeft de FIA middels richtlijn TD035/19 aangegeven dat dergelijke praktijken illegaal zijn. Mocht Ferrari daarop betrapt worden, dan is het team nat. Mocht blijken dat Ferrari opeens de snelheid op de rechte stukken verliest, dan kan dat erop duiden dat Red Bull heeft weten te achterhalen waarom Ferrari zoveel sneller is.
Meest gelezen