Veel coureur kregen tijdens de Grand Prix van Oostenrijk te horen dat ze track limits overschreden en kregen daardoor soms een tijdstraf. Alex Albon liet weten dat het voor de coureurs moeilijk is om te weten waar de grenzen liggen wat betreft track limits . Ook George Russell kan dat beamen. Zoiets kun je volgens de Mercedes-coureur niet zo zwart/wit beoordelen, vooral niet tijdens een race. "In een race is iedere situatie anders, omdat het zo'n kleine marges zijn, alles is dynamisch", vertelt hij aan de media, waaronder RacingNews365. Dat er iets moet veranderen is voor Russell duidelijk. "Het loopt een beetje uit de hand (met de straffen, red.)", is de Brit van mening waarna hij een idee oppert. "Als er een grindbak was, zouden beide coureurs (in een gevecht) de situatie anders benaderd hebben. De uitkomst zou anders zijn en er zou misschien geen straf worden gegeven. We moeten dat nagaan en de juiste compromis erin vinden."
Consistenter handhaven
Het is niet de eerste keer dit seizoen dat er discussies ontstonden over track limits. In 'Barcelona was het ook al een probleem' vertelt Russell. "Het is moeilijk voor ons als coureur om de limieten te beoordelen, je kunt de lijn immers niet voelen." "Wanneer je zij-aan-zij racet en je eraf wordt geduwd, moet je doorzetten om terug te kunnen vechten in de volgende bocht", vertelt Russell waarna hij opnieuw zijn idee over een grindbak oppert. "Beide coureurs gaan er dan op een andere manier mee om." Luistert de FIA dan helemaal niet naar de coureurs? Nee, dat is ook zeker niet het geval, vindt Russell. "Ik denk dat we ons zeker wel gehoord voelen, maar ze kunnen de regels niet iedere week gaan aanpassen wanneer een coureur met iets komt." "Het moet gewoon consistent gehandhaafd worden en het moet duidelijk voor ons allemaal zijn. De straffen moeten consistenter zijn en dat kan alleen door consistenter te handhaving door de wedstrijdleiding."
Meest gelezen