Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
George Russell

Russell heeft simpele oplossing voor track limits: "Want zo loopt het een beetje uit de hand"

Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk merkte de wedstrijdleiding op dat veel coureurs track limits overschreden en hier en daar deelde men dan ook een straf uit. Meerdere coureurs lieten weten dat er te inconsistent gehandhaafd wordt, waardoor ze niet weten wat wel en niet mag. George Russell heeft een potentiële oplossing.

Russell Austria
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Veel coureur kregen tijdens de Grand Prix van Oostenrijk te horen dat ze track limits overschreden en kregen daardoor soms een tijdstraf. Alex Albon liet weten dat het voor de coureurs moeilijk is om te weten waar de grenzen liggen wat betreft track limits.

Ook George Russell kan dat beamen. Zoiets kun je volgens de Mercedes-coureur niet zo zwart/wit beoordelen, vooral niet tijdens een race. "In een race is iedere situatie anders, omdat het zo'n kleine marges zijn, alles is dynamisch", vertelt hij aan de media, waaronder RacingNews365.

Dat er iets moet veranderen is voor Russell duidelijk. "Het loopt een beetje uit de hand (met de straffen, red.)", is de Brit van mening waarna hij een idee oppert. "Als er een grindbak was, zouden beide coureurs (in een gevecht) de situatie anders benaderd hebben. De uitkomst zou anders zijn en er zou misschien geen straf worden gegeven. We moeten dat nagaan en de juiste compromis erin vinden."

Consistenter handhaven

Het is niet de eerste keer dit seizoen dat er discussies ontstonden over track limits. In 'Barcelona was het ook al een probleem' vertelt Russell. "Het is moeilijk voor ons als coureur om de limieten te beoordelen, je kunt de lijn immers niet voelen."

"Wanneer je zij-aan-zij racet en je eraf wordt geduwd, moet je doorzetten om terug te kunnen vechten in de volgende bocht", vertelt Russell waarna hij opnieuw zijn idee over een grindbak oppert. "Beide coureurs gaan er dan op een andere manier mee om."

Luistert de FIA dan helemaal niet naar de coureurs? Nee, dat is ook zeker niet het geval, vindt Russell. "Ik denk dat we ons zeker wel gehoord voelen, maar ze kunnen de regels niet iedere week gaan aanpassen wanneer een coureur met iets komt."

"Het moet gewoon consistent gehandhaafd worden en het moet duidelijk voor ons allemaal zijn. De straffen moeten consistenter zijn en dat kan alleen door consistenter te handhaving door de wedstrijdleiding."

Ook interessant:

Deze updates kan Verstappen dit jaar nog verwachten van Red Bull

Max Verstappen kan dit jaar (als er niks geks gebeurt) nog minimaal vier updates verwachten voor zijn RB18 van Red Bull. Wat deze upgrades zijn en wanneer deze naar verwachting zullen komen check je in de video hieronder.

Forbidden

Weddenschappen George Russell

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Oostenrijk 2022 RN365 Nieuwsdossier

18 reacties

RN365 Special
Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"

RacingNews365 zat na het F1-seizoen samen met niemand minder dan Max Verstappen voor een exclusief interview. In dit eerste deel vertelt Max over Gianpiero 'GP' Lambiase, zijn race-engineer met wie hij als het even kan voor altijd samen wil werken. Hij beschrijft de onderlinge relatie gekscherend als een 'huwelijk'. Maar wie is nou het mannetje en wie het vrouwtje?

Lees meer
Viaplay
x
EXCLUSIEF Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"