Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan GP Japan

Start race
07 d 18:33:17
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Stake F1 Team

Stake F1 baart opzien met radicaal nieuwe Formule 1-bolide

Bij het zien van de nieuwe Formule 1-bolide van Stake F1 zal menigeen toch even met de ogen moeten knipperen. Is het niet omdat de auto er an sich heel anders uitziet, dan is het wel vanwege het toch wel hele felle likje groen.

C44 ST Front Stake BOT 16 9
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Stake F1 Team

Na het vertrek van Alfa Romeo als naamgever en technisch partner werd afscheid genomen van het kenmerkende rood van de Italiaanse autobouwer. Daarvoor in de plaats is het opvallende gifgroen van sponsor Kick naar voren geschoven als bepalende kleur voor de livery. Natuurlijk is ook de nieuwe titelsponsor, Stake, niet te missen op de auto.

Meest in het oog springende ontwerpdetail dat de auto laat zien is het feit dat men is afgestapt van de voor Sauber zo kenmerkende naar achteren getrokken opening van airbox. Die is nu veel ronder en conventioneler en begint direct achter het hoofd van de coureur. Ook kiest het team voor een nieuwe voorwielophanging, waarbij het inspiratie opdeed bij Red Bull.

Net als in 2023 zullen de bolides van het team, dat nog altijd door Sauber wordt ingeschreven, bestuurd worden door Valtteri Bottas en Guanyu Zhou.

Als PSV of Ajax scoort, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Sjoerd Gersonius

    Stake F1 is het eerste team na McLaren die nu kiest voor een pull rod ophanging voor en een push rod achter. Sauber en Williams blijven bij de oude. Voordeel, volgens aero experts, van een push rod ophanging achter waar de extra suspensie delen en demper dus boven de as zitten is dat de vloer verder omhoog kan lopen (van de grond af) tot dichter nabij de diffusor. Voorheen bij een push rod ophanging voor zaten de dempers boven de kooi waar de coureur in zat. Doordat deze dempers aan de voorzijde nu onderin zitten kunnen ze ook de neus qua hoogte vormen naar aero efficiency i.p.v. vanwege een onderdeel wat ze moeten inpakken. Benieuwd of Aston Martin en Alpine dot ook gaan doen. McLaren heeft aangetoond dat er meer balans te vinden ia i.c.m. het groundeffect met deze Newey filosofie.

    Dit bericht is aangepast op:

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Vroem_vroem

      Vor jouw informatie : Stake = Sauber. Het is dus niet zo dat Stake het een doet en Sauber iets anders...

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Sjoerd Gersonius

        Oops, dank je voor het doorgeven. Bedoelde Haas en Williams. Haas heeft of de 2023 ophanging van Ferrari gekocht of Ferrari blijft bij hun conceptkeuze. Want de Haas heeft dus ook een push rod voor.

x
Verstappen Red Bull ontvangt Verstappen-waarschuwing na omstreden rijderswissel