Ferrari... Tja, wat kun je er over zeggen? Alweer een slecht weekend en het begint echt duidelijk te worden dat ze echt helemaal nergens zijn, ondanks dat ze in de kwalificatie soms erg goed zijn. Als het op de racedag aankomt, maken ze of fouten bij de pitstops, met de strategie of ze zijn in velden of wegen niet te bekennen. Ik denk niet dat de Tifosi dat nog lang zullen pikken, dus ze moeten echt beter worden. Ze dreigen het jaar op de vijfde plaats in het kampioenschap te eindigen en ik zie ze niet veel doen om dat te verbeteren. We zijn halverwege het seizoen en elk weekend horen we excuses. Op dit niveau kun je niet zomaar smoesjes verzinnen: je moet presteren. Ik zie alleen niet waar de verbeteringen vandaan moeten komen, want je mag natuurlijk niet vergeten dat ze niet van de ene op de andere dag zullen komen. Als je nieuwe mensen aanneemt, moet je wachten tot ze daadwerkelijk aan de slag kunnen, waarna ze ook nog tijd nodig hebben om ingewerkt te worden. Ik zie niet wie het individu is die voor verbetering gaat zorgen bij de Scuderia. Het is niet de schuld van Fred Vasseur, maar ik blijf erbij dat ze een verschrikkelijke fout hebben gemaakt door Mattia Binotto te laten gaan. Ze hadden Fred binnen kunnen halen en Mattia de leiding kunnen laten houden over de technische kant. Laten we eerlijk zijn; vorig jaar nog had hij de beste auto van het veld. Het was echt een grote fout om hem te laten gaan. Als ik Ferrari was, zou ik proberen hem snel terug te halen.
Alonso's aanwijzingen
We zagen een enorme stap van Aston Martin tijdens de testdagen voorafgaand aan het seizoen. De eerste zes races hebben we daar de effecten van gezien. Er is nu nog een beetje van over. Maar er zijn veel veranderingen gaande bij het team, zoals de verhuizing naar de nieuwe fabriek. Al die soort dingen op de achtergrond kunnen invloed hebben op de prestaties, maar ik denk dat Fernando waarschijnlijk de spijker op zijn kop sloeg toen hij zei dat de nieuwe Pirelli-banden niet echt geschikt zijn voor hun auto.
Verstappen's pauze
Je kunt op Max Verstappen niets aanmerken, want dat was een dappere actie in bocht één op Lewis Hamilton. Die poleposition had Lewis overigens meer aan zichzelf te danken dan aan de auto. De auto was waarschijnlijk goed voor een top drie voor Lewis, maar hij haalde er net dat beetje meer uit in de kwalificatie. Max had de binnenkant op weg naar bocht één. Dat had zo makkelijk in tranen kunnen eindigen, maar dat gebeurde niet. Je hebt echt het gevoel dat niets Max nog kan stoppen en niets zijn titel nog kan tegenhouden. Als hij nog een race wint, denk ik dat je hem de rest van het jaar vakantie kan laten nemen en dat hij dan nog steeds het kampioenschap wint. Het is absoluut een sterk jaar voor Max en voor Red Bull.
Meest gelezen