De Formule 1 wint en wint aan populariteit over de hele wereld. Een belangrijke factor daarin is de Netflix-serie Drive to Survive, maar de titelstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton zal ongetwijfeld ook hebben bijgedragen aan de enorme wereldwijde kijkcijferaantallen. Dat blijkt zeker ook als er wordt ingezoomd op de cijfers van specifiek de GP van Abu Dhabi. Die cijfers heeft de Formule 1 op donderdag vrijgegeven. Gedurende het volledige seizoen werd er door 445 miljoen kijkers maar liefst 1,55 miljard keer naar de Formule 1 gekeken, wat een stijging van 4% inhoudt ten opzichte van 2020. De veelbesproken Grand Prix van Abu Dhabi spande daarbij de kroon met een totaal van 108,7 miljoen kijkers. Dat aantal lag daarmee 29% hoger dan in 2020.
Aantal Spaanse kijkers stijgt flink
De meeste TV-kijkers bevonden zich in China, wat door de grootte van het land niet vreemd is en de hoogste stijging van het aantal kijkers in één land werd gemeten in Spanje. Het maakt duidelijk dat men Fernando Alonso daar nog niet is vergeten en dat men de switch van Carlos Sainz van McLaren naar Ferrari op de voet heeft willen volgen. Ook op social media deed de Formule 1 het goed. Het was de snelst groeiende sport op de diverse platformen. Een totaal van 49,1 miljoen volgers betekende een groei van maar liefst 40% ten opzichte van 2020.
Meest gelezen