Franco Colapinto had ongetwijfeld op een betere start bij Alpine gehoopt. De Argentijn stapte vorig seizoen in bij Williams als vervanger van Logan Sargeant en liet zeker in de eerste races een daverende indruk achter. Een fulltime stoeltje zat er echter niet in vanwege de komst van Carlos Sainz, waarna Colapinto werd uitgeleend aan Alpine. Daar was hij in eerste instantie reserve achter Jack Doohan, totdat het Franse team na zes races besloot om Colapinto in de auto te zetten.
Veel heeft dat tot nu toe niet opgeleverd. Colapinto crashte direct in de kwalificatie voor de Grand Prix van Emilia-Romagna en heeft zich nooit echt kunnen herstellen. De coureur bleef nog puntloos en kwam ook na de Grand Prix van Hongarije weer negatief in het nieuws door een zware crash tijdens een bandentest van Pirelli. De leverancier was er ook als de kippen bij om aan te geven dat het in ieder geval niet aan het nieuwe rubber voor 2026 lag.
Zodoende neemt de druk op Colapinto verder toe. Hij zit normaal gesproken ook in Zandvoort in de auto, maar Formule 1 Magazine meldt dat zijn dagen bij Alpine wel geteld lijken te zijn. Het management van Colapinto zou zich immers al op een scenario van een F1-vertrek voorbereiden. Zij onderzoeken opties in het WEC en IndyCar, indien Alpine besluit om de samenwerking met Colapinto niet verder voort te zetten richting 2026. Colapinto moet dan ook vrezen dat zijn F1-carrière er binnenkort op zit.
Ook interessant:
De Formule 1-coureurs en teams genieten momenteel volop van de zomerstop, zo ook Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen zit daarbij in een unieke positie voor de stoelendans in de koningsklasse van de autosport. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat, en nog veel meer, in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!