Sergio Perez kennen we allemaal als de voormalig teamgenoot van Max Verstappen bij Red Bull Racing, maar de Mexicaan heeft een nog veel rijkere carrière in de koningsklasse van de autosport. Perez startte in de Formule 1 bij Sauber en na een jaar bij McLaren zocht hij zijn heil bij Force India, dat later werd omgedoopt tot Racing Point. Hij moest daar aan het einde van 2020 vertrekken, zonder dat hij een stoeltje had voor 2021. Uiteindelijk kwam Red Bull op zijn pad. Daar moest hij eind vorig jaar, na vier seizoenen, weer vertrekken na matige resultaten in zijn laatste jaar.
Nam Red Bull uiteindelijk de beslissing of was het ook deels de beslissing van Perez? Die vraag wordt voorgelegd aan de vader van Perez, Antonio. "Nee, ik denk dat het een gedeelde beslissing was, want er was een contract. En de deadline kwam erg dichtbij voor beide partijen. En ik denk niet dat het goed zou zijn geweest om een rechtszaak aan te spannen. Ik denk dat je dankbaar moet zijn", zo vertelt de oudste Perez in de podcast Formula de Dos.
"Het is goed dat ze op een goede manier zijn geëindigd. En als je het mij vraagt, denk ik dat hij Red Bull dankbaar is." Ook Force India/Racing Point geniet enige dank, aangezien het team Perez in staat stelde om zijn eerste overwinning in de Formule 1 te pakken, maar nadien werd hij afgeserveerd. Dat steekt Papa Perez nog steeds. Zeker nadat Sergio het team had gered toen het in zeer zwaar weer verkeerde door het team onder curatele te laten stellen, waardoor het team kon overleven.
"Checo heeft het team gered. Ik herinner me dat Checo het team redde, toen de renstal failliet ging. Maar toen betaalden ze hem met dit verraad terug. Dan zeg je: 'wow'. Checo is onderweg van alles overkomen, om uiteindelijk Checo Perez te worden zoals we hem nu kennen", zo zijn de afsluitende woorden van de vader van Perez.
Ook interessant:
Niet verwacht, wel gekomen. De eerste overwinning voor Max Verstappen en Red Bull in 2025 is een feit! Men sleepte het succes op formidabele wijze binnen, maar wat zegt het over de rest van 2025? Alles? Veel? Niks?
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
k hendriks
Als we iedereen die zich in de F1 belazerd voelde nu op moeten gaan noemen zijn we morgen nog bezig... Vader Perez moet zijn opgeblazen ego eens leeg laten lopen.. staat steeds maar hoog van de toren te blazen over zaken uit het verleden en zogenaamd onrecht dat hem en zijn zoon steeds maar weer ten deel valt... vermoeiende man...
Jan van Dijk
Vergeet niet dat RB en Max hun successen volledig aan Checo te danken hebben, als Checo Max niet had opgejut vanuit het achterveld had was hij nooit wereldkampioen geweest...
Dit bericht is aangepast op:
RoBoRacer
Hoop toch dat dat ironisch is bedoeld Jan ...
peter dirkx
Gezwets. Als Max in 2021 geen kampioen was geworden dan was hij dat wel in 2022 geworden. Ook zonder sjekko.
JohnClootBalsaq
Ja jong is goed... Beter Diks
Jan van Dijk
@RoBoRacer, eeehm, probeer er af en toe wat humor doorheen te gooien....
RoBoRacer
Gewoon doorgaan dan Jan 👍
S800S2000nsx
Papaperez, het falen van uw zoon heeft redbull en honda een constructeurstitel gekost, dus een beetje dimmen aub...
maarten-winkelmeijer#1
Vader Perez doet alsof zijn zoon een hele goeie coureur is, maar vergeet dat hij 190 races nodig had voor zijn eerste overwinning
Choller
Ouwe jankbek, afserveren aub.
Regenracer
Die man moet ff langs de Psygoloog, want hij zegt gewoon dingen tegen beter weten in .
GsH
Deze man is op de matige bolide na de grootste oorzaak van het vertrek van Checo. Hij bleef de druk en verwachtingen maar opvoeren dat Checo gelijkwaardig aan Max zou zijn en ook kampioen kon en wilde worden. In plaats Checo op zijn hart te drukken dat hij blij mocht zijn niet per se op basis van verdiensten, maar op basis van ervaring, geld en stabiliteit, bij een wereldkampioenen team mocht racen. Als hij zijn rol als tweede rijder had aanvaard, zou de druk minder zijn geweest en had hij mogelijk meer krediet gehad en minder schades gereden. En dan had hij er nog gezeten. Waar RB overigens beter mee uit zou zijn geweest dan nu.
Dit bericht is aangepast op: