Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

"Verstappen had normaal gesproken gewonnen en de snelste ronde gereden"

Max Verstappen moest in de de Grand Prix van Italië van afgelopen weekend voortijdig uit zijn Red Bull stappen in een een race die hij normaal gesproken had moeten winnen. Dat is althans de lezing van voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer.

Verstappen Monza
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De beide Mercedessen vielen vooraan weg in de Grand Prix van Italië van afgelopen weekend. Normaal gesproken is Max Verstappen dan de lachende derde, maar het liep op Monza anders. Héél anders.

"In elke normale race van 2020 had Max Verstappen daarna (na het wegvallen van de Mercedessen, red.) de race gewoon naar zich toe getrokken, waarbij zijn voorsprong groot genoeg zou zijn geweest om een veilige pitstop voor de snelste raceronde te maken", zo redeneert voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer in zijn column voor de BBC.

"Red Bull kon de snelheid echter niet vinden en na een slechte start van Verstappen kwam hij vast te zitten in het middenveld, om vervolgens na een touche met Sergio Perez ook nog eens uit te vallen."

Het was dus niet Verstappen die profiteerde. Het was ook niet die andere Red Bull en het waren ook niet de Ferrari's. Het waren de jonge jongens die altijd al fel met elkaar in gevecht waren in het middenveld die zichzelf in een nieuwe positie bevonden: "Het maakte duidelijk dat tot aan de GP van Italië we een seizoen hebben gezien met relatief weinig actie."

Tom Coronel gaat in de nieuwste RacingNews365-podcast op nog veel meer onderwerpen in, zoals de aanstaande Toscaanse Grand Prix, maar ook het falen van Ferrari. Beluister de podcast, met host Thomas van Groningen en autocoureur Tom Coronel, hieronder.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Italië 2020 RN365 Nieuwsdossier

15 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Interview met Verstappen Max baalt van zijn 'luie' F1-bolide: "Dat is toch wel zonde"