Na de gehele vrijdag en tot dan toe de gehele zaterdag de dienst te hebben uitgemaakt in Turkije greep Max Verstappen toch naast de poleposition op het spekgladde circuit nabij Istanbul. De Red Bull-coureur moest Lance Stroll voor zich dulden, want de Canadees kreeg in tegenstelling tot Verstappen zijn intermediate banden wel aan de praat. Na afloop baalde de Red Bull-coureur dan ook als een stekker, zo vertelt hij voor de camera van Ziggo Sport . "Het was echt slecht in Q3 met die intermediates. Dat was in Q1 ook al het geval met die band. Er lag best wel wat water, maar McLaren was sneller dan wij op die band. Op de regenbanden liep het juist heel makkelijk, maar op die banden had ik het denk ik ook niet kunnen redden. Op de intermediates had ik geen grip aan de voorkant, ik kon gewoon niet insturen. Ik verloor in één bocht zelfs zeven tienden op mijn ronde op de full wets", verzucht hij. Zondag liggen er echter nog volop kansen voor Verstappen, die zijn Mercedes-rivalen ver achter zich ziet staan op de grid. Als een ware sportman zorgt dat niet voor minder frustratie bij de coureur. "Ik baal echt. Het hele weekend reed ik vooraan en daarom was ik nu ook zo boos. Iedereen zegt dat morgen de wedstrijd is, maar we hadden deze zaterdag gewoon op poleposition moeten staan." Hij neemt geen blad voor de mond om het resultaat te beschrijven: "Ook al hebben we zondag een mooie wedstrijd, dan baal ik nog steeds van de kwalificatie. Het is gewoon echt klote." Tijdens de persconferentie werd Verstappen nogmaals gevraagd naar het feit dat Mercedes ver achter hem staat, maar de Nederlander kan het weinig schelen. "Ik ben zo boos omdat we het hele weekend zo snel waren en het zag er voor ons erg comfortabel uit. Uiteindelijk kan het me niet schelen waar Mercedes staat, ik kijk naar onze prestaties en die waren in Q3 gewoon niet goed. Je moet naar jezelf kijken en het was overduidelijk niet goed in het laatste deel van de kwalificatie." Voor Red Bull is 2020 een verloren jaar gebleken. Kan het team samen met Max Verstappen in 2021 het tij keren? Dit en meer in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365, met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Thomas van Groningen.
Meest gelezen