Max Verstappen scoorde én finishte 43 keer op rij een Formule 1-race, maar daar kwam twee weken geleden in Australië een einde aan. Remproblemen zorgden ervoor dat de Nederlander al na een paar rondjes zijn auto naar binnen bracht en de race niet finishte.
In Japan wordt aan de drievoudig wereldkampioen gevraagd wat er is veranderd aan de auto om zo'n uitvalbeurt te voorkomen. "Dan gaat het erover om wat meer een toezichthoudende rol te hebben, door misschien sommige dingen te dubbelchecken, maar natuurlijk zijn er ook sommige dingen die je aan de auto verandert", zo legt Verstappen uit.
"En af en toe is het een beetje een haastklus, als je iets wilt veranderen tussen de eerste twee vrije trainingen door of in de nacht. Soms kunnen het grote dingen zijn die je wilt veranderen en dan heb je heb geen tijd meer vanwege bijvoorbeeld een avondklok", zo gaat hij verder.
"We moeten ervoor zorgen dat we dingen dubbel controleren, omdat iedereen altijd erg onder druk staat. En je moet niet één persoon de schuld geven. In het algemeen gaat het er dus over dat we dingen moeten dubbelchecken."
Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!
Claim jouw cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!