Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Voormalig F1-coureur steunt Verstappen: "Niet de taak van de FIA"

Max Verstappen kreeg in Singapore een taakstraf voor het gebruik van een scheldwoord in de persconferentie. Voormalig Formule 1-coureur Lucas di Grassi neemt het in een exclusief interview met RacingNews365 op voor Verstappen

Lucas di Grassi
Interview
Naar nieuwsoverzicht © Sam Bagnall / Formula E

De taakstraf voor Max Verstappen was het onderwerp van gesprek in Singapore. De Nederlander nam tijdens de persconferentie op donderdag het woord 'fucked' in de mond en moest daarvoor boeten. Het gevolg? Weinig woorden van Verstappen in de overige persconferenties en veel rumoer. Voormalig Formule 1-coureur en huidig Formule E-coureur Lucas di Grassi neemt het op voor Verstappen.

"Ik heb twee jonge kinderen en ik probeer zo min mogelijk te vloeken", stelt Di Grassi in een exclusief interview met RacingNews365. "Eigenlijk ben ik zelf heel stil op de radio, heel stil. Ik praat niet veel tijdens de races, dus ik zou dat probleem niet hebben. Maar het gaat ook om het tonen van emoties. Als je bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd aanwezig bent, wordt er ook in de teksten van sommige nummers, zoals popmuziek, veel gevloekt. Dus ik denk dat het misschien een beetje hard is om een taakstraf te geven als je vloekt. Ik ben het er niet mee eens en ik denk dat het niet goed is om zo hard te zijn."

Di Grassi vindt dat het team of sponsoren iets van een onprofessionele houding zouden moeten zeggen. "Ik denk dat merken en teams iets over het vertegenwoordigen van een visie, cultuur en missie zullen zeggen als een coureur te veel vloekt. Een team kan de coureur stimuleren om beleefder te zijn of zich op een bepaalde manier te gedragen, meer dan dat de FIA je boetes of een taakstraf geeft omdat je scheldt. Ik denk dat het goed is dat teams het op een natuurlijke manier doen. Sommige emoties zijn heel belangrijk. Dat de FIA dit en vele andere onderwerpen reguleert zoals ze nu doen, vind ik helemaal verkeerd. Het zou niet hun taak moeten zijn."

Ook interessant:

De titelstrijd in de Formule 1 nadert de ontknoping. Max Verstappen moet in de laatste zes races een voorsprong van 52 punten verdedigen op Lando Norris, die steeds dichter naar de wereldkampioen toe kruipt. Maar Verstappen lijkt niet echt te kunnen rekenen op steun van Sergio Perez, toch?! Joris Mosterdijk, Ruud Dimmers en Tom Coronel bespreken het in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!

Interviews RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

Viaplay
x
Breaking! Renault stopt als motorleverancier in F1