Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mattia Binotto

Waarom Ferrari-teambaas Binotto meerdere races moet missen

Mattia Binotto zal dit seizoen nog zeker twee races gaan missen. De teambaas van Ferrari is druk met de ontwikkeling van de auto voor 2022 en kiest er daarom voor om enkele races vanuit thuisbasis Maranello mee te maken.

Binotto Spanje
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Mattia Binotto heeft de race in Turkije ook aan zijn neus voorbij moeten laten gaan. De Ferrari-teambaas legt in een videogesprek vanuit Maranello uit dat dit van tevoren gepland was. "Dit was een van de races die ik op het oog had om thuis te blijven. De kalender is gedurende het jaar natuurlijk veel veranderd, dus ik heb ook wat plannen gewijzigd, maar Turkije was er zeker eentje die ik zou gaan missen", aldus Binotto tegenover onder meer RacingNews365.

De Grand Prix van Turkije is niet de laatste race die de teambaas van Ferrari gaat missen in 2021. "Ik sla nog minstens twee races over voor het einde van het seizoen. Op het moment denk ik aan Mexico en Brazilië, maar we zullen zien." Binotto heeft een duidelijke verklaring waarom hij juist die twee races in Italië wil blijven. "De reden hiervoor is dat Mexico en Brazilië natuurlijk lange reizen zijn, zoals je misschien kunt voorstellen. En hier in Maranello is veel te doen, echt veel te doen."

In de fabriek van Ferrari moet dus nog veel werk verzet worden en volgens de teambaas is dit dan ook het juist moment om een aantal races te missen. "Het is een heel team wat aangestuurd moet worden. Zowel de chassis-afdeling als het motorprogramma en de gehele organisatie. En we bevinden ons in een kritieke fase wat betreft de ontwikkeling in 2022, omdat we steeds minder tijd hebben." In 2022 introduceert de Formule 1 veel nieuwe technische regelementen en daardoor worden de auto's een stuk anders dan voorgaande jaren.

Binotto moet daarom prioriteiten stellen en heeft voor zichzelf een duidelijke verdeling gemaakt tijdens een Grand Prix-weekend. "Door de manier waarop ik de race-weekenden heb ingedeeld, op donderdag en vrijdag op kantoor, kan ik zeker meer gefocust zijn op wat er hier in Maranello gebeurt. Mijn zaterdag en zondag zijn natuurlijk volledig gewijd aan het race-weekend."

Op locatie wordt Binotto vervangen door de ervaren Laurent Mekies. De Fransman is racing director bij het team van Ferrari en werkt al sinds 2001 in de Formule 1. Binotto is zeer blij met de manier waarop Mekies voor hem invalt en durft het daarom aan om enkele races over te slaan. "Natuurlijk mis ik het reilen en zeilen in de paddock, maar Laurent Mekies levert geweldig werk. Ik ben erg blij met de manier waarop hij het hele team leidt als ik er niet ben."

Ook interessant:

Verstappen moet Mercedes nu overal vrezen

Verstappen presteerde prima in Turkije, maar zag ook dat Mercedes te snel voor hem was. Geen moment was hij bij machte om Bottas aan te vallen. Hij zal Hamilton nu overal moeten vrezen, zo oordeelt men in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.

3 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Nyck de Vries maakt officieel Formule 1-debuut in Barcelona