Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Wehrlein liet Formule E-kans schieten voor Formule 1-mogelijkheid'

Het team van Mercedes rijdt komend jaar nog niet met een fabrieksequipe in de Formule E, maar is via 'HWA Racelab' wel nauw bij de elektrische klasse betrokken. In het seizoen 2019-'20 komt er daadwerkelijk een volwaardig fabrieksteam.

De eerste rijder van HWA Racelab is bekend: de 37-jarige Gary Paffett mag zijn opwachting maken in de Formule E. Paffett is één van de vele DTM-coureurs van Mercedes die anders na dit seizoen zonder zitje was komen te staan. Mercedes stopt namelijk met de Duitse toerwagenklasse, om zich op andere zaken - zoals de Formule E - te focussen.

Pascal Wehrlein, sinds 2012 betrokken bij Mercedes en in het najaar van 2014 tot officiële juniorrijder van het Duitse merk gebombardeed, stond op poleposition om naast Paffett bij HWA Racelab aan de slag te gaan. Wehrlein (24) heeft naar verluidt een driejarige deal afgeslagen, omdat zijn hart nog altijd bij de Formule 1 ligt. De Mauritiaanse Duitser reed dankzij Mercedes twee seizoenen in de koningsklasse van de autosport. In 2016 mocht hij een Manor aan de tand voelen, vorig jaar kwam Wehrlein uit voor Sauber. Wehrlein moest voor 2018 een stapje terug doen en belandde zodoende weer in de DTM, de klasse waar hij ook al voor zijn F1-avontuur actief was. Omdat Wehrlein maar al te graag terug wil keren in de F1, liet hij na goed overleg zijn Mercedes-verbintenis niet verlengen. Dat betekent dat de Duitser na 2018 kan gaan en staan waar hij zelf wil. Geruchten doen de ronde dat Wehrlein in gesprek is met Toro Rosso, om aldaar zijn F1-carrière een vervolg te geven.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi