In 2026 zien we compleet nieuwe Formule 1-auto's op de grid. Zo zal het totale vermogen van de krachtbron 50-50 verdeeld worden over een traditionele verbrandingsmotor vs. elektrische componenten.
Die tweedeling vraagt volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff om een hele andere benadering van het racen en dat kan in zijn ogen in het voordeel zijn van bepaalde coureurs, waaronder ook nadrukkelijk Max Verstappen.
"We zullen het gebrek aan elektrisch vermogen in elke ronde moeten compenseren, vooral op de lange rechte stukken. Ik denk dat met wat we nu zien het in strategisch opzicht welhaast een nieuw element op het schaakbord toevoegt", aldus Wolff in de F1-podcast Beyond the Grid.
"Waar gaat de coureur zijn energie inzetten? Wie is beter voorbereid? Ik denk dat de generatie sim-coureurs hier een goede positie in inneemt. Kijk naar George Russell, naar die generatie. Neem ook Max, zij werken op de simulator en vinden dat leuk. Het is hun generatie."
"Dus ja, ik denk dat iedereen die graag in de virtuele wereld actief is, of dat nu thuis op een rig is of in een simulator in een fabriek, een voordeel zal hebben."
Van het hele Formule 1-veld is Max Verstappen verreweg de meest fanatieke simracer. Buiten de raceweekenden om is hij een graag geziene gast in de grootste simcompetities ter wereld, altijd met Team Redline.
Scoor de hoogste odds en win VIP kaarten voor de klassieker! Speel en win bij Unibet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Bekijk hier de oddsMeest gelezen
In dit artikel










Praat mee!