Honda liet eerder vandaag al blijken dat Max Verstappen en Alexander geen echte doorontwikkeling van de huidige motor hoeven te verwachten. "We kunnen dit jaar niets meer doen aan de performance kant", verklaart Honda F1 baas Masashi Yamamoto in een statement van Honda. "We richten ons op de ontwikkeling van de motor van komend jaar, die trouwens zo ongeveer hetzelfde zal zijn als ieder andere motor." De Japanner doelt hiermee op de beperkte ontwikkelingsmogelijkheden die motorfabrikanten hebben met de invoering van de nieuwe regels. Yamamoto erkent dat na de Grand Prix van Oostenrijk van afgelopen weekeinde wat ‘issues’ aan het licht zijn gekomen. "Vooral op kwalificatiegebied moeten we zien - ondanks de beperkingen die de regels ons opleggen - wat winst te boeken. We presteren in ieder geval goed in de race en we kunnen het opnemen tegen Mercedes zoals we hebben gezien. Ons doel is dat we gedurende het hele seizoen het tegen hen kunnen opnemen. Dat is onze doelstelling." Afgelopen weekeinde kwamen Verstappen Albon in Spielberg enige tienden te kort op de Mercedessen in de kwalificatie, maar waren in race-afstelling minstens gelijkwaardig aan hun tegenstanders.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









