Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Nico Hulkenberg

Zien we Nico Hulkenberg komend seizoen nog terug in de Formule 1-paddock?

Nico Hulkenberg is al jaren een populair (voormalig) Formule 1-coureur in ons land. De Nederlands sprekende Duitser was in 2020 voor het laatst te zien op de grid, maar hij verdwijnt nog niet helemaal uit de koningsklasse.

Hulkenberg
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Nico Hulkenberg debuteerde in 2010 voor Williams en werd toen al gezien als een veelbelovend coureur. De voormalig F1-rijder gooide in de lagere raceklassen hoge ogen en mocht zichzelf bewijzen bij een aantal teams. Zijn carrière ging echter niet zoals gehoopt en met de teams waarvoor hij reed, kon hij geen serieuze gooi doen naar een wereldtitel.

Uiteindelijk strandde zijn F1-carrière na het seizoen van 2019, totdat Hulkenback in 2020 ineens driemaal een comeback maakte voor Racing Point nadat Sergio Perez en Lance Stroll het coronavirus opliepen. Van de drie races startte Hulkenberg er twee (één DNF), waarbij hij zevende en achtste werd. Met slechts een paar uurtjes trainen.

De prestaties in het coronaseizoen herinnerden iedereen er weer aan dat de Duitser enorm getalenteerd is, maar ook in 2021 was er ondanks interesse van Red Bull geen stoeltje vrij voor de voormalig Williams, Sauber, Racing Point en Renault-coureur. Komend seizoen is er wederom geen plaats voor hem op de grid, maar Hulkenberg blijft alsnog betrokken bij de Formule 1.

Wat doet Hulkenberg in 2022?

Sinds 2020 werkt Hulkenberg voor Aston Martin, wat toentertijd nog Racing Point heette. Hier vervult hij de rol als test- en reservecoureur en is hij achter de schermen een onmisbare schakel voor het team waar Lance Stroll en Sebastian Vettel de stoeltjes nu bezetten. Vooral voor komend seizoen is het werk van The Hulk onmisbaar.

Als testcoureur zat Hulkenberg namelijk uren in de simulator om data te verzamelen voor komende F1-seizoen. De testcoureurs van de teams hebben hierdoor al meer ervaring met de nieuwe generatie F1-bolides dan de coureurs die komend seizoen op de grid staan. Hulkenberg deelde eerder al uitgebreid zijn mening over de nieuwe auto's.

			© Racing Point
	© Racing Point

Ander autosportavontuur?

Afgelopen najaar testte Nico Hulkenberg in de Verenigde Staten nog een IndyCar-bolide uit, om te kijken of het wat voor hem was. Om onduidelijke redenen gaf hij uiteindelijk aan toch geen interesse te hebben in een avontuur aan de andere kant van de oceaan. Verder hebben we Hulkenberg niet in actie gezien in een andere raceklasse.

Hulkenberg ook regelmatig op de televisie

Naast zijn werk als test- en reservecoureur heeft Hulkenberg nog een ander baantje, waardoor hij ook regelmatig te zien is binnen de paddock. Hij werkt namelijk al een tijdje voor het Oostenrijkse ServusTV, waar hij als 'Motorsport Expert' werkt. De 34-jarige coureur zal de komende tijd dus nog niet verdwijnen uit de paddock.

Als reservecoureur bestaat er natuurlijk ook nog een kans dat hij weer eens een Grand Prix moet gaan invallen. Vooral met de snel verspreidende Omikron-variant van het coronavirus is het niet ondenkbaar dat een F1-coureur van bijvoorbeeld Aston Martin een race zal moeten missen.

Ook interessant:

Ego bij Verstappen nog ver te zoeken, Mercedes verwacht grote verschillen

Max Verstappen waant zichzelf niet groter dan zijn Red Bull-team. En Mercedes verwacht door de nieuwe regels grote onderlinge verschillen bij de teams. Met deze nieuwe video van RacingNews365 ben je weer helemaal op de hoogte!

2 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez