Het is algemeen bekend dat merken niet in de Formule 1 zitten voor de liefdadigheid. Er moet geld verdiend worden en dat is bij Aston Martin niet anders. Teambaas Lawrence Stroll heeft dan ook de missie meegekregen het merk Aston Martin populair te make onder een 'nieuwe generatie fans' en bij 'hardcore volgers'. Stroll doet in een interview uit de doeken hoe hij dat voor elkaar denkt te krijgen. "We investeren in alles dat we doen - vooral op het gebied van social media. We willen namelijk dat dit een team voor iedereen is, zonder de échte fans uit het oog te verliezen. Daarvoor zullen we buiten de geijkte kaders moeten denken, maar op die manier krijgt iedereen wel de nieuwe identiteit van het team te zien." Het team, met Lance Stroll en Sebastian Vettel in de gelederen, moet alles behalve een bijproduct van de autofabrikant worden. "Formule 1 is een enorm krachtig platform dat een cruciale rol in de strategie van Aston Martin krijgt. Het is een wereldwijde sport met een enorm publiek dat ons kan helpen het merk nieuw leven in te blazen", zegt Stroll senior. Stroll is er van overtuigd dat Aston Martin in de Formule thuishoort. "Het merk heeft al grote successen geboekt in de motorsport, zoals de 24 uur van Le Mans, en nu krijgen we opnieuw de kans om geschiedenis te schrijven."
Meest gelezen