Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Aston Martin zet vol in op social media om fans te paaien

Met de rebranding van Racing Point naar Aston Martin is het werk voor Lawrence Stroll pas begonnen. De eigenaar zegt dan ook ondermeer vol in te zetten op social media om dichter bij de fans te komen.

Het is algemeen bekend dat merken niet in de Formule 1 zitten voor de liefdadigheid. Er moet geld verdiend worden en dat is bij Aston Martin niet anders. Teambaas Lawrence Stroll heeft dan ook de missie meegekregen het merk Aston Martin populair te make onder een 'nieuwe generatie fans' en bij 'hardcore volgers'. Stroll doet in een interview uit de doeken hoe hij dat voor elkaar denkt te krijgen. "We investeren in alles dat we doen - vooral op het gebied van social media. We willen namelijk dat dit een team voor iedereen is, zonder de échte fans uit het oog te verliezen. Daarvoor zullen we buiten de geijkte kaders moeten denken, maar op die manier krijgt iedereen wel de nieuwe identiteit van het team te zien." Het team, met Lance Stroll en Sebastian Vettel in de gelederen, moet alles behalve een bijproduct van de autofabrikant worden. "Formule 1 is een enorm krachtig platform dat een cruciale rol in de strategie van Aston Martin krijgt. Het is een wereldwijde sport met een enorm publiek dat ons kan helpen het merk nieuw leven in te blazen", zegt Stroll senior. Stroll is er van overtuigd dat Aston Martin in de Formule thuishoort. "Het merk heeft al grote successen geboekt in de motorsport, zoals de 24 uur van Le Mans, en nu krijgen we opnieuw de kans om geschiedenis te schrijven."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi