Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Mercedes

Bottas legt vinger op de zere plek: "Zwakke punt Mercedes is topsnelheid"

Mercedes heeft in het hybride tijdperk nog geen kampioenschap verloren, maar dat betekent niet dat het jaar na jaar perfecte bolides bouwt. Voor komend seizoen weet Valtteri Bottas al wat er aan de auto moet veranderen, wil het team ook in 2020 competitief zijn.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Valtteri Bottas heeft in 2019 in de vorm van de Mercedes W10 waarschijnlijk de beste auto van zijn carrière onder de billen gehad, maar dat betekent niet dat hij volledig content is met zijn machine. Integendeel, met het oog op komend seizoen legt de Finse coureur ten overstaan van RacingNews365 haarfijn uit hoe het team de auto verder moet verbeteren om niet bijgehaald te worden door de concurrentie.

"In vergelijking met de andere top teams is de grootste zwakte van Mercedes op dit moment de rechtelijnsnelheid. Dat heeft te maken met twee elementen van de auto: enerzijds de hoeveelheid 'drag', anderzijds het vermogen. Dit is iets waar we in aanloop naar het volgende seizoen hard aan zullen moeten werken", vertelt Bottas.

Bottas ziet echter ook dat Mercedes op andere vlakken wel de nodige belangrijke stappen heeft gezet: "We hebben dit seizoen grote stappen gezet als we spreken over de mechanische en aerodynamische grip van de auto, dat waren zonder meer de sterke punten van de auto dit seizoen."

"Problemen die we in voorgaande jaren hadden, die hadden we nu grotendeels niet meer. In de langzamere bochten kwamen we dit seizoen namelijk heel goed mee, terwijl we in het verleden op circuits als Monaco toch wel moeite hadden. We hebben wat betreft het chassis veel progressie geboekt, maar natuurlijk kan het altijd beter", concludeert Bottas.

Met medewerking van Aaron Deckers.

Het Formule 1-seizoen is dan voorbij, wij zijn er nog niet over uitgesproken. Beluister hier de nieuwste podcast van RacingNews365, waarin autocoureurs Tim en Tom Coronel samen met F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel het jaar onder de loep nemen.

0 reacties