De Formule 1-teams kampen met aanzienlijk meer bandenslijtage op het Yas Marina Circuit dan een jaar geleden. "En dat zorgt voor vraagtekens", aldus Pirelli in de vooruitblik op de Grand Prix van Abu Dhabi. Men tracht iets van die twijfels weg te nemen als men aangeeft wat volgens hen de snelste strategie is. "Een tweestopper, met een tijdverlies van 22 seconden per pitstop, is op papier vier tot vijf seconden sneller dan een éénstopper. Twee opties steken qua snelheid boven de anderen uit: start op medium, wissel naar hard, om vervolgens ofwel terug te wisselen naar medium banden of opnieuw voor harde banden te kiezen." Alle opties staan hieronder weergegeven.
Wat heeft Verstappen nog tot zijn beschikking?
Kijkend naar de banden die Verstappen over heeft (zie hieronder) lijkt hij voor de optie medium-hard-medium te gaan, aangezien hij twee verse sets van de medium banden over heeft, in tegenstelling tot slechts één set van de harde banden. Sergio Perez en Charles Leclerc daarentegen staan er precies tegenovergesteld voor, met twee verse sets van de harde banden en slechts één setje verse mediums. Zij lijken in dat opzicht in ieder geval op dezelfde strategie te kunnen zitten.
Meest gelezen