Nicholas Latifi
Niemand zal op voorhand wereldwonderen hebben verwacht van Nicholas Latifi. Nu, negen races later zal iedereen het erover eens zijn dat Latifi niet zomaar even de wereldtitel gaat veroveren. De Formule 1-game F1 2020 naaide hem een oor aan met een lager dan lage driver rating, die na enkele races middels een update zelfs nog verder werd verlaagd. Zo dramatisch willen we het niet stellen, te meer omdat hij meer en meer naar George Russell toe kruipt, maar vooralsnog is hij niet opgewassen tegen zijn teamgenoot, en daarmee ook tegen geen enkel ander.
Antonio Giovinazzi
De Italiaan met steun van Ferrari is bezig aan zijn tweede volledige seizoen in de Formule 1. Waar hij in de eerste races leek te zijn opgewassen tegen Kimi Raikkonen lijkt het tijd nu weer wat te keren. Hij is bovendien te vaak betrokken bij crashes. Hij was na Charles Leclerc de volgende Ferrari-protegé die naar de F1 werd geholpen, maar mag nog niet in zijn schaduw staan. Ook achter hem staat een klein pelotonnetje Ferrari-junioren te trappelen van ongeduld om zijn plekje over te nemen. Aan Gio om te laten zien dat hij de betere keuze is.
Sebastian Vettel
Over falende Ferrari-coureurs gesproken. Sebastian Vettel heeft belachelijk veel pech dit seizoen en menigeen heeft met hem te doen, maar feit is dat hij ook zonder problemen steevast drie tienden van een seconde of meer toegeeft op Charles Leclerc. Ongetwijfeld ligt daar deels een sterk verminderde motivatie aan ten grondslag. Volgend jaar kan hij bij Aston Martin mooi laten zien dat hij het echt nog niet verleerd is.
Romain Grosjean
Romain Grosjean staat eigenlijk al jaren steevast in dit rijtje, maar op de één of andere manier krijgt hij altijd het voordeel van de twijfel van zijn teambazen. Natuurlijk, hij beschikt over een zwaar onderontwikkelde bolide, maar alsnog weet Kevin Magnussen daar meer raad mee dan de Fransman. Hij is één van de drie mannen die nul punten achter zijn naam heeft staan. Grosjean heeft de plannen voor na de Formule 1 al klaar, dus misschien dat het voor hem weleens tijd wordt om daadwerkelijk zijn restaurant te openen.
Daniil Kvyat
Daniil Kvyat was helemaal herboren na een jaar als ontwikkelingscoureur bij Ferrari. En ja, de Rus werkte in 2019 een verdienstelijk jaar af bij Toro Rosso, met een podiumplaats in de verregende Grand Prix van Duitsland als hoogtepunt, maar net op het moment dat Red Bull het nieuwe AlphaTauri meer als gelijkwaardig gaat zien, geeft Kvyat niet thuis. Hij verzamelde tien punten, liefst 33 minder dan Pierre Gasly. Er zijn weinig teams waar verhoudingen tussen de beide coureurs in het gescoorde aantal punten zo scheef liggen. En met jongens als Yuki Tsunoda die klaarstaan om te debuteren in de F1, moet Kvyat vrezen voor zijn toekomst.
Kan Max Verstappen wel ooit kampioen worden Red Bull? Is er sprake van een crisis? Wat brengt de toekomst? Luister nu de Formule 1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.