De Formule 1 kwam in 2016 in handen van Liberty Media, het Amerikaanse bedrijf dat destijds 4.6 miljard dollar (Zo'n 3.8 miljard euro) betaalde voor het eigendom van de koningsklasse. Sindsdien is er hard gewerkt aan de groei van de sport en dat bleef niet onopgemerkt: volgens geruchten eerder dit jaar wilde een Saoedi-Arabisch investeringsplatform maar liefst 20 miljard dollar (18.3 miljard euro) geven voor een overname. Liberty Media-CEO Greg Maffei is niet onder de indruk van het bod, als dat er ooit is geweest. "De manier waarop we gestructureerd zijn, zijn we niet in de markt voor verkoop. Als we dat wel zouden zijn, of zouden overwegen, dan moet je alles omgooien en afsplitsen. Dat is voor ons onaantrekkelijk, ook als we kijken naar andere redenen om het herstructureren", zegt hij bij Walker Webcast .
Saoedi-Arabië
Een bod van 20 miljard is natuurlijk ontzettend veel geld, maar voor het rijke Saoedi-Arabië en het investeringsplatform wel realistisch. Toch lacht Maffei om het bod, want de Formule 1 is volgens hem veel meer waard. "Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn de Saoedi's partners van ons. Ze hebben een race, Aramco is een sponsor maar ze hebben ons niet direct benaderd", zegt de Liberty-CEO ontkennend. "En dan nog: 20 miljard is geen aantrekkelijke prijs. We staan in de markt voor 17/18 miljard, dus waarom verkopen voor 20? Ik zou heel veel meer willen dan dat! We zijn best positief gezind over de toekomst", zo sluit hij af.
Meest gelezen